>

Thursday, May 8, 2008

Shumuri Nak Bersara?

بسم الله الرحمن الرحيم

Semalam, kedengaranlah rintihan dan kata2 daripada The Pingu Team, yang meningkat kepopularitian mereka melalui blog yg semakin mendapat perhatian dan sambutan ramai, iaitu blog Shumuri. Menurut wawancara dengan jurucakap media The Pingu Team, saudara Shu*b memberitahu aku

Kitorg rasa nak tutupla blog ni

Kenapa? Aku mempersoalkan, walaupun bukanlah hak aku nak berbuat demikian. Mereka masing2 menjawab yg ade masalah teknikal. Setelah 4 hari berkecimpung dalam Blogosphere ini, kenapakah mereka nak menarik diri?

http://www.clickandplay.com/Files/Images/Logo/Logo%20Credits/PINGU_trademark_CMYK.JPG

Aku amat sedih dan berharap agar The Pingu Team tidak membubarkan blog mereka. Jika tidak, kuranglah satu blog yg bermanfaat untuk pelajar kolej. Untuk pengetahuan korg yg baca, Shumuri merumuskan tazkirah2 pelajar yang disampaikan selepas Asar dan Subuh (walaupun tazkirah Subuh blum lg kelihatan). Bermanfaat kan? Bagi aku memang bermanfaat andai dibuat collection tazkirah pelajar, bagus untuk yg terlepas tazkirah tersebut dan bagus untuk pihak Muslimah yg basernya x mendengar tazkirah, kerana Muslimin x menggunakan Mic.

X payahlah pihak Muslimah bersusah payah menurunkan kad bertulis

Sila gune mic

yang mempunyai gambar teddy bear yg cute itu.....

http://media.sayitwithbears.co.uk/img/bears/1221big.jpg

Jadi, adalah satu kehilangan yg besar andai blog Shumuri dibubarkan. Aku di sini meminta agar pihak Shumuri berfikir dengan mendalam dan membuat keputusan yang dirasakan terbaik dan bijaksana untuk kemaslahatan bersama.

Bagi para pembaca blog aku, marilah sama2 kiter support blog Shumuri dan sama2 kiter memberikan semangat dan kata2 perangsang kepada The Pingu Team supaya diorg meneruskan blog mereka itu.

Tulislah kata2 itu samada di shoutbox blog ini, ataupun lebih baik di ruangan comments. InsyaAllah, akan disampaikan kata2 anda kepada The Pingu Team.

Kepada The Pingu Team, jika perlukan bantuan, aku sedia membantu....

Jom support...

http://shumuri.blogspot.com/

Photobucket

1 comment:

Anonymous said...

Assalammualaikum w.b.t..
Wlaupun aku sptutnya bg smngat trus kat blog dorang, tp oleh sbb aku yakin ko rapat dgn dorang, jd ini kata2 aku;
Buat Shumuri, aku hrap korang truskan gak dgn blog korang.. Lgpun, wktu mula2 korang buat blog, dh ramai yg mndoakan agar korang istiqamah.. Jd, korang try la ntuk x mnghampakan para pmbaca esp (spt Jebah kata) muslimah..
Korang dh dikira mnjadi penyalur bntuan drpad Allah S.W.T kpd para muslimat.. mslah2 teknikal tu hnya smntara, jgn mudah bputus asa krn ssungguhnya dlm stiap kesulitan adanya kmudahan.. insyaAllah..