>

Friday, May 9, 2008

Lailatun Nisa'

بسم الله الرحمن الرحيم

Agak lambat aku mengupdate blog arini. Aku menanti2 seharian, mane tau, ade perkara menarik berlaku yg memang worth utk dicatat di sini. Namun, apakan daya, xde ape2 spesel berlaku, sumernya hanyalah aktiviti rutin. Namun, aku tetap bersyukur, masih dibangunkan dalam keadaan Islam dan beriman, dan masih sihat lagi badanku ni, walaupun hanya sengal2 badan skit.

فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
(Ar-Rahman: 16)

Dan event yg menarik berlaku skarang adalah Lailatun Nisa' ataupun Ladies Night. Tapi, apakan daya, aku xleh nak ulas ape2 pun, sebab aku x berada di situ. Untuk maklumat lanjut, bolehla tanya sendiri kepada gadis2 di kolej ni (Tajuk Lailatunnisa' tu saje nak wat gempak). Kegempakan event ni bleyh dirasai apabila banyak btul pelajar2 perempuan klas Miss Shree yg abis time trial malam smalam dgn pantas.....

Sekitar Time Trial Chemistry Malam Smalam

Aku skip ape2 yg berlaku pagi ni, terus je aku nak ceritakan ape yg berlaku petang ni. Urgh, lepas solat Jumaat, masih ade kelas, TRIPLE block 3, iaitu Biology. Kebiasaannya, Mr Azman akan amik double jer, x pernah plak die gune smpi triple. Namun, harini, Mr Azman berkeputusan nak gune ketiga2 block dgn berkesan dan mantap. Adeyh, letih wooo.... Namun, dalam pukul 4.10, kami dibenarkan berehat sebentar bersama Kit Kat.

Pelajaran diteruskan sehingga jam 4.50 petang. Kemudian, aku dan classmatesku samer2 bergerak ke Great Hall, kerana Pn Rog dan Mr Zaidi nak buat perjumpaan dgn sumer pelajar. Pasal ape? Aku pun x tau.

Akhirnya, penantian terjawab. Puan Rog bercakap straight to the point. Rupe2nya, perjumpaan berkenaan College Birthday esok. Dan esok amat crucial, sebab CEO baru, yg aku dah pun luper namenya, akan datang. Jadi, amatlah penting bagi kiter menunjukkan firts impression yg baik, itulah yg dikatakan Puan Rog. Kami juga dikehendaki mematuhi beberapa syarat:

-Perlulah berpakaian formal, i.e: no jeans, short, slippers, or T-Shirt)
-Kami perlu datang tepat pada masanya, iaitu pada jam 8 malam

Menurut Pn Rog lagi, esok makanan adalah sedikit spesel, iaitu nasi Arab. Bagaimanakah nasi Arab tu? Aku pun x tau, sesame la kite datang esok dan tengok. Kafe dan DH akan ditutup, maka, nak x nak, kenalah datang GH untuk makan. Namun, aku pasti, dalam hal ni, Muadz is unaffected, kerana beliau allergic nasi.

Sekitar perjumpaan dgn Puan Rog

Maaf blogku, andai post bosan ni mencemari dirimu.....

Nak study, bau A-level da makin kuat wooo.....

Photobucket

2 comments:

aliaaa said...

rase responsible amat utk explain.

nasi arab adalah sejenis nasik yang colour die uneven tp bukan sebab ade colouring. sebab ade spice. rase: sedap amat. (unless org tu masak xsedap, dan mencemarkan nama baik nasi arab)

rase excired utk comment sebab gambar skoolmate pervades this post. ahahaha.

Jpah said...

owh...tq...

cehh, kuat smangat skool...