>

Tuesday, May 27, 2008

Kami Famous

بسم الله الرحمن الرحيم

Semalam, aku dan Shuib (Shu) didatangi seorang wartawan dan editor daripada majalan Natural Geography, sebuah majalah yang memaparkan isu2 semasa. Kami diberitahu yang pihak majalah begitu berminat dengan gambar dalam blog kami yang memaparkan simbolik 3 sahabat yang rapat dan jitu (wahh!!). Aku pelik. Gambar yg mana satu nih? Jadi, beliau menunjukkan gambar sewaktu kami di Pulau Pangkor. Oh, yang tu. Aku ok jer. Shuib dan Afiq gak bersetuju. Dan hasilnya, muke kami akan dipaparkan di kulit majalah tersebut. Ni design dier:


Janganlah percaya (ade ke org percaya??). Aku merapu ni, maklumlah, skru di otak ni makin longgar dek membaca Chemistry dengan excessive.

Sebenarnya, aku tengah buhsan study. Maka, aku melayari internet dan terjumpe dengan laman web nih:

http://www.magmypic.com/

Laman web ni menyediakan template utk edit gambar korg menjadi kulit Majalah terkenal. Tapi, ade sedikit cetak rompak di situ. Boleh jer klu nak edit sendiri, tapi, malas dan saja nak cube benda baru. Mudah jer, hanya dengan beberapa klik dan internet yg connection bagus, siaplah!! X payah nak letih2 gune Photoshop atau Macromedia Fireworks untuk edit gambar ni. Tapi kekurangannya, akan adela logo website ni dalam gambar korg. Isy, sibuk jer....

Selamat mencube...

Aku yg separa giler membaca Chemistry. Maaf jika aku merapu meraban (ayat Jimah). Esok nak exam Chem ni. Selamat menjawab kepada aku dan rakan2ku....

Photobucket