>

Monday, May 19, 2008

7 to go

بسم الله الرحمن الرحيم

Di kala aku menulis post ni, terdapat rakan2 ku yg lain yg masib berperang di dalam Great Hall. All da best korg.

Secara keseluruhan, okla paper 5 tadi. Xdela susah sgt, xdela mudah sangat. Tapi, yg penting, it is doable. Gambar, sorila, xde. Maklumlah, xkan nak bawak hp masuk dalam Great Hall. Klu ikutkan, mmg nak sungguh wat camtu. Tapi, exam ni lebih matter than anything else.

Aku agak terkejut apabila melihat kawan yang sudah keluar dari kolej, saudara Vishnu di dewan tadi. Muler2, aku fikir die datang hanya nak melawat. Aku berkata,

Nak ziarah Pidah la tu

Tapi, ketika Mr Hamdan memanggil para pelajar masuk ke dewan, tidak semena-mena, Vishnu masuk sekali. Time tu, barulah aku yg lampi ni sedar yg Visnu repeat Physics. Vishnu hanya memakai T-shirt dan kasut sneakers. Sempoi sungguh. Memang xde peraturan pemakaian ke waktu nak ambik exam? Aku lihat gak ade beberapa org lain turut memakai t-shirt jer. Ni nak cube pki t-shirt gak!!!

Soalan pertama dalam paper 5, melibatkan elektrik. Soalan die lebih kurang, bagaimana nak mencari Resistivity (ape ye dlm Malay) untuk sekeping kaca. Dan, orang lain menulis dengan agak panjang, berjela2 sehingga meminta kertas tambahan. Ku lihat Iqtidar di sebelahku meminta kertas lebih. Kamal di dpan ku gak meminta kertas lebih. Di sebelah kiri, Fatin SESMA turut mintak lebih. Aik, xleh jadi. Tapi, apakan daya, cukup2 je aku tulis dalam kertas tu, jadi, xleh la aku nak buat macho dgn mintak kertas lebih. Xpela, save our tree!!!

http://www.whatisnuclear.com/articles/radioactive.png

Soalan kedua, pasal radioactivity. Hurm, tapi pattern cam baserla. Cari ln R beserta uncertainties, kemudian lukis best fit line, worst acceptable line, error bars, gradient ngan pintasan y. Cume yg menentukan markah kami, accurate x accurate je lah. Markah errors pun turut kritikal, sebab basernya aku hilang markah di situ. Pedulilah, dah lepas, nak buat camner? Aku dah berusaha, sekarang berdoa jer....

Di waktu aku nak update blog ni, tekan button Create New Post, tetibe je kluar HTML code tanpa ade formatting panel. Camne nak buat?

Ni solution dier. Korg tekan CTRL + F5, tgu sebentar page reload, agak lambat banding reload baser, tapi hasilnya, akan kluarlah segala formatting panel seperti baser. Tapi sebelum tu, jangan lupe membaca Bismillah!!!

Actually, ramai yg tny kat aku. Dan ramai gak yg x update sebab gagal untuk view formatting panel. Jadi, kepada sesape yg dah tahu, bolehla update dan sebar2kanlah kepada pengguna blogspot yg lain.

Satu exam da abis. Tinggal 7 papers lagi. Yg paling dekat, Biology paper 4. Maka, 3 hari ni akan biologilah mukaku.

Photobucket

No comments: