>

Thursday, May 22, 2008

Post yg Tertangguh

بسم الله الرحمن الرحيم

Perkara ini terjadi pada hari semalam, tapi memang aku xde mood nak tulis sampailah saat ini, saat selepas tamatnya exam Biology paper 4. Alhamdulillah, soalan dapat dijawab dan tidaklah pelik dan memelikkan soalannya. Walaupun x pasti betul dan tepatkah jawapan yg ditulis, aku tetap bersyukur kerana dapat menjawab sumer soalan.

Wahai blog yg disayangi. Aku nak ceritakan sumting yang berlaku semalam. Waktunya adalah selepas Asar. Tempat, di rumah abang Hamdan.

Pemandangan dari balkoni rumah Abang Hamdan

Selepas solat Asar, due to my aching tummy, aku x menunggu untuk mendengar tazkirah lpas Asar, sebaliknya, terus aku pulang ke chalet. Di kala aku bersantai-santai di chalet dan menanti untuk berjoging (yes, aku berjoging, jgn pelik), Azri YT, seorang pelajar tajaan YT dengan course Chem Eng menelefonku. Beliau berkata

Datang surau, Abg Hamdan ade buat bacaan tahlil kat umah die. Ajak Yahya sekali

Aku teringat x berapa lama dulu, memang ade Azri cakap pasal hal ini. Cume tarikh dan masa x diberitahu. Aku agak terperanjat dan agak x bersedia. Aku memanggil Yahya dalam biliknya. Tiada jawapan. Jadi, aku bergerak keseorangan ke surau dan kelihatan rakan2 MUSCOM dan ex-MUSCOM dah ade di situ.

Hadis Ibnu Umar r.a katanya:
Rasulullah s.a.w pernah bersabda: Apabila seseorang daripada kamu dijemput ke majlis kenduri maka hendaklah kamu menghadirinya.
(Muslim: 2574)

Kami menelusuri jalan penuh ranjau dan berduri, menempuhi laluan chalet wanita menuju ke apartment. Perasaan malu menyelubungi diri. Aku tgk rakan2 yg lain, selamber jer. Aslam dan Shah Pin imam jemputan turut bersama memeriahkan majlis.

Muadz yg buat muke comel, namun x tertanding ngan kecomelan budak itu

Aidid, Vice Pres MUSCOM mengetuai bacaan Yaasin. Smalam juge merupakan harijadi anak Abang Hamdan. Majlis juge diadakan untuk meraikan MUSCOM2 lame dan seniors yg bakal meninggalkan kolej, isk, terharu (sambil mengesat air mata). Selepas bacaan Yaasin, kami dihidangkan dengan pulut kuning dan rendang yg sedap. Kami juger turut bermain dgn anak Abang Hamdan yg comel amat.

'The Group' tengah jamu selera sambil berbincang plan kami
Dari kiri: Afiq (Vice Pres), aku (Secretary), Hisham peluru (Pres)

Kami meminta diri sekitar pukul 6.25. Abang Hamdan memberikan kami sedikit pulut dan rendang untuk dikongsi bersama rakan2 lain. Memang diorg pulun abis pulut tu. Sekelip mata je, licin dan bersih. Memang bebudak lelaki KYUEM!!!

Moga rezeki abang dimurahkan dan doakan kejayaan kami!!!

Photobucket

No comments: