>

Monday, May 19, 2008

Perjuangan Bermula

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari ini, bermulalah perjuangan bersenjatakan alat tulis berserta perisai ilmu dan persediaan. Hari ini, kami bakal menghadapi Kertas 5 Fizik. Setelah hampir 2 tahun membuat persediaan, adakah kami mampu menewaskannya?

Sewaktu aku balik dari solat Subuh, ternampak kegembiraan dan keceriaan di wajah2 golongan yg xde exam ni. Dalam hati dengan geram aku berkata,

Ciss, seronok btol bebudak ni xde exam

Tapi, berfikir balik, ini adalah jalan yg ku pilih untuk tempuhi. Sejak awal lagi memang aku berkeputusan untuk ambil subjek Fizik. Mengapa perlu aku menyesal sekarang? Pilihan telah dibuat. Aku perlu menghadapinya dengan berani.

Kepada rakan2ku yg akan bersama-sama berjuang bermati-matian petang ni, all da best!!! Semoga senjata sudah siap diasah dan persediaan sudah hampit sempurna. Semoga kiter semua tidak terkorban di medan perang itu.

A-level, here I go!!!!

Ya Allah, permudahkanlah urusan HambaMu,
Ajarkanlah apa yang aku jahil,
Fahamkanlah apa yang aku keliru,
Ingatkanlah apa yang aku lupa,
Kurniakanlah ketenangan kepadaku untuk menjawab peperiksaan,
Jauhkanlah aku daripada kelalaian,
Jauhkanlah aku dari kealpaan,
Amin.

Photobucket

No comments: