>

Wednesday, May 28, 2008

4 to go!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

Wahai blog yg disayangi. Aku exam Chem pagi tadi dan Mechanics petang ni. Chem pagi tadi, bagi aku SUSAH (maybe bg org lain senang!). Tapi Alhamdulillah, sempat abis menjawab, cume x tahu jawab btul ke x kan??? Moga2 pemeriksa kertas aku berlembut hati jiwa dan raga memeriksa kertas aku.

Meor berkata

Ok, da settle one big boss, petang ni small boss plak

Petang ni plak, Mechanics. Alhamdulillah, xdela kluar soklan pelik yg memecahkan tengkorak kepala. Sumenye doable, tapi x taula btul ke x, tu laen cerita. Ape2pun dah abis 4 papers dah aku. Dah halfway through A level. Tinggal lagi 4 paper je. Dan Alhamdulillah, 2 paper kritikal (Chem n Bio Paper 4) da lepas. Moga2 kami semua dapat keputusan cemerlang.

Kepada yg maybe kate x dapat jawab tadi, sudahlah, lupekan perkara yg anda sume xleh ubah. Janganlah nak sebut

Kalaulah aku study bab tu smalam

Kalaulah aku abiskan past papers

Dah x berguna nak luahkan sumer tu kerana dah memang xleh buat ape2. Segala-galanya dah berlalu.

Dari Abu Hurairah r.a. katanya: "Rasulullah s.a.w. bersabda: "Orang mu'min yang kuat adalah lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah daripada orang mu'min yang lemah. Namun keduanya itupun sama memperoleh kebaikan. Berlumbalah untuk memperoleh apa saja yang memberikan kemanfaatan padamu dan mohonlah pertolongan kepada Allah dan janganlah merasa lemah. Jikalau engkau terkena oleh sesuatu musibah, maka janganlah engkau berkata: "Andaikata saya mengerjakan begini, tentu akan menjadi begini dan begitu." Tetapi berkatalah: "Ini adalah takdir Allah dan apa saja yang dikehendaki olehNya tentu Dia melaksanakannya," sebab sesungguhnya ucapan "andaikata" itu membuka pintu godaan syaitan."
(Riwayat Muslim)

Jadi, ape yg kite mampu buat? Pandanglah ke depan dan tumpukan pada exam yg akan datang. Kite hanya mampu berdoa semoga pemeriksa nanti akan berlembut hati dan mudah memberikan markah kepada jawapan kiter, insyaAllah.

Jom Study untuk Next Exam!!!
Photobucket

No comments: