>

Saturday, May 17, 2008

Jom Study...

بسم الله الرحمن الرحيم


Demam exam semakin merebak. X tau disebabkan virus ape. Namun, vektor kepada virus ini amat cepat merebakkan penyakit exam ni.


Tengahari tadi, Alhamdulillah, agak efektif waktu aku. Bilik aku dijadikan pusat perbincangan fizik Kertas 5. Jika semalam saudara Jimah berbincang tentang fotosintesis dengan aku, hari ini, Shuib (Shu), Muiz (Mu), Fitri (ex-Ri), Haziq dan Afiq berkumpul dalam bilik aku untuk mengulangkaji errors. Maklumlah, paper 5 ari Isnin ni. Semua orang nampak berusaha dengan gigih. Maklumlah, we cannot get sumting out of nothing. Thomas Edison (buat mentol) gak pernah berkata:

Genius is one per cent inspiration and ninety-nine percent perspiration.

Betul2. Dan melalui perbincangan ni, banyak kesalahan yg kami nampak dan diperbetulkan. Terima kasih rakan2 yg membantu aku.

Hadis Abu Musa r.a katanya:
Rasulullah s.a.w bersabda: Seorang mukmin terhadap mukmin yang lain adalah seperti sebuah bangunan di mana sebahagiannya menguatkan sebahagian yang lain.
(Muslim: 4684)


Sewaktu nak exam ni, jgnlah kiter mementingkan diri sendiri dengan study sorg2. Klu dpt ape2 maklumat, kongsi2 la dgn rakan2 korg. Marilah kite menguatkan antara satu sama lain supaya kiter membentuk ummah yg kuat.

Mood: Nerdy....


Photobucket

No comments: