>

Friday, May 16, 2008

Cemas di malam hari

بسم الله الرحمن الرحيم

Ceritanya bermula begini. Pada jam 9.09 malam waktu Malaysia smalam, aku mendapat SMS daripada nombor yg x dikenali, mesej berbunyi:

Update: KtOrg dah berjaya apply hall yg mahal lagi mewah..Alia n fat gune jln blkg, aku jalan halal la tp. Sekian terima kasih -milo

The image “http://www3.imperial.ac.uk/2007templates/images/logo_imperial_college_london.png” cannot be displayed, because it contains errors.

owh, mata terbeliak sejenak. Apakah? X paham? Jalan halal? Jalan blkg? Apakah maksud semua ni? Everything cam blurr jer. Jadi aku membalas

Sesungguhnya aku x paham jln halal or jln blakang ni

Dan, selepas itu, dapat plak reply mesej, tapi kalini daripada no lain, yg memang ade dlm registry, iaitu daripada Alia. Mesej berbunyi:

Makneny aku blum dpt email tp dh apply. Ahahaha. Menang. Utk mendftar sila call numbr yg akan diberi oleh milo

Dan hati bertambah kiasu. Mane bleyh diorg da apply, tapi aku x apply lagi. Geram, cess, aku kalah dalam perlumbaan mengapply accommodation di Imperial. Jadi, aku menunggu dgn sabar mesej yg akan diberi oleh Milo. Maka, mesej diterima dan no diterima. Aku try call, tapi hanya mendapat balasan

The number you have dialled is not in service

Cess, adakah aku dipermainkan? Aku bertanya plak kepada Alia,

No sape sbnarnye tu? Ape yg perlu aku ckp?

Kemudian mendapat reply

Num offce accmdtn. Ckp je name n minx CID. Nnt die ty surname. Xnak cll pn xp, tp tggu la mail yg ntah bile

Jadi, selepas bertanya kepada Milo, akhirnya, die mengaku yg no diberi tersalah. Die memberikan satu lagi nombor. Aku mendail no tersebut. Dapat! Namun, setelah berbual2 ngan makcik Imperial itu, beliau menjawab,

To get your CID no, you have to wait for an email from us. We are sending a batch of 500 emails so it will take a while, maybe next week.

Wut the? Bagaimanakah bebudak prempuan tu dgn senang je bleyh dpt CID no? Aku x berpuas ati, maka aku bertanya kepada gadis2 Imperial tersebut. Namun, diorg cakap, memang senang je dpt CID no diorg tu. Adeyh!!! Aku call lg skali no tu. Kali ni org lain plak yg menjawab. Setelah berborak2, aku pun bertny ttg CID no aku. Pastu, makcik tu tny,

Have you received an email from us?

Kantoiii!!! Adeyh. Aku ngan jujurnya menjawab tidak. Jadi, makcik tu menjawab,

How can you apply if you don't receive any email from us?

Adeyh, jadik, lpas mengucapkn terima kasih (in English), aku meletakkan telefon dengan penuh kekecewaan. Dalam hati berfikir, kalau gini lah gayanya, maka, susahla nak dpt accommodation yg murah2. Adakah aku terpaksa merempat di jalanan London? Macam ade org cakap,

bolehla aplikasi DOE

Hurm.. Mungkin btul gak. Terpaksa aku bercamping di jalanan London. Huhuhu. Maybe a bit exaggerating. Xpela, aku redha, mungkin ade hikmah di sebalik semua ni. Mungkin accommodation yg akan aku terima melalui jalan ni adalah yang terbaik....

Rancangan Allah itu lebih baik...

Wallahu'alam....
Photobucket

No comments: