>

Tuesday, May 13, 2008

Selamat Exam

بسم الله الرحمن الرحيم

Im Koyube pesan

Fokus A-level bebaik, study bebetul, dapat result bebaik

Imran Mustafa (ImTech) pesan

Good Luck ngan A-level ko

K. Anis Liyana pesan

Huzaifah, gud luck exam

Azrai (Bibeq) pesan

Gud luck korg semua!!!

Ramai senior dan super seniors (kecuali Bibeq) dah mengucapkan kata2 semangat buat diriku yg da hampir ngan exam A-level. Huhuhu, terharu.

http://fit3nan.files.wordpress.com/2007/06/imtihan-gelanggang-ilmu.jpg

Untuk pengetahuan yg masih belum tahu, A-level secara rasminya akan start di kolej aku pada 14 May 2008, iaitu History paper 1. Namun, aku bukanlah antara yg terlibat dgn paper history ni, maka, setelah dilihat kepada jadual yg dibuat oleh Guru B, maka, paper pertama aku adalah pada 19 May ni iaitu Physics paper5. Waaaa... hanya tinggal 6 hari lagi.

Terasa agak takut, cuak. Adakah aku da bersedia? Adakah ilmu yg ditimba selama 2 tahun da cukup aku ulangkaji? Cuak giler. Exam ni menentukan masa depan dan halatuju hidupku. Aku perlu dapat A Chemistry untuk ke Imperial. Adakah aku mampu?

Namun perlu aku ingat firman Allah

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ

Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar
(Al-Baqarah: 153)


Pergi ke kelas. Disebabkan da abis silibus pelajaran, maka, semua kelas ku hanya buat latihan dan perbincangan bagi menghadapi peperiksaan yg telah around the selekoh. Kelas Chem, pembentangan oleh kumpulan meja kedua berkenaan Green Chemistry dan energy. Lpas tu, Pn Shree memberikan sedikit briefing berkenaan kelas2 tambahan yg bakal kami tempuh b4 exam ni, padat sungguh! Tapi, sepadat2 jadual aku, lebih padat lagi jadual Miss Shree. Sampai Miss Shree berseloroh

Aiyaa, penat siot!!!, dalam slanganya tersendiri...

Mr Azman yg best!!

Kemudian kelas Bio, hampir same je ngan kelas Chem. Kami berbincang soalan2 yg dah dicompilekan oleh Mr Azman. Soalan2 ni adalah daripada A-level yg tahun2 lpas dan amatlah susah dan pelik soalannya, huhuhu. Namun, Mr Azman amat memahami kesukaran kami lalu membuat perbincangan dgn kami berkenaan soalan2 tersebut. Beliau sedikit membuatkan kami sayu apabila beliau meminta maaf di atas segala salah silap sepanjang 2 tahun mengajar kami. Mr Azman, saya lagi banyak buat salah!!!!

Ramai betul yg wish gud luck kat aku. Dan cgu2 gak dah usaha giler2 nak pastikan kitorg dapat gred terbaik. Aku x nak hampakan diorg. Dan aku xnak hampakan ibu bapa aku. Expectation diorg amat tinggi. Terima kasih kepada yg mendoakan dan terima kasih kepada yg sentiasa memberi semangat. Moga Allah membalas jasa anda semua.....

Moga aku bersemangat dan terus berusaha. Korang pun samer!!!!
Photobucket

No comments: