>

Saturday, May 10, 2008

Aku Menakutkan?

بسم الله الرحمن الرحيم

Di kala lepas subuh, aku membaca applications of Biology, tajuk crop plants. Di kala perut tengah lapar dan aku sedang menanti2 waktu bersarapan, aku selak satu persatu booklet applications of Biology tu. Aku baca part adaptations of rice. Teringat atmosphere kelas bio. Satu persatu kedudukan pelajar dalam kelas tu aku bayangkan. Namun, bile sampai ke Abdul Azim, aku terenti.

Teringat suatu petang, Abdul Azim atau nama samarannya JJJ (Jimah Jambu mr J), ketika di surau, Azim mendekatiku dan memberitahu

Abisla ko Jpah, mesti ko lambat kawen,

Disebabkan Azim ni jenis yg suke memain, xdela aku mengambil serius sgt ape yg die cakap. Aku tersenyum dan menjawab,

Apesal plak ko cakap macamtu?

Tersenyum lebar Jimah, maklumlah, persoalannya dilayan. Firdaus YT turut berada di situ dan kelihatan ingin tahu juger...

Perempuan takut kat ko dowh, ujar Jimah dengan tersenyum memerli (rase nak cucuk jer idong dier).

Aku buat muke pelik. Aku bertanya,

Ko serius ke memain nih?

Azim menjawab, betulla, ade org bgtau aku..



Dipendekkan cerita (xnak cerita specific sgt), aku juz meninggalkan kawasan kejadian, lalu terus bergerak ke chalet. Di chalet, aku berfikir, btul ke ape Jimah cakap tu?

Fikiran terus melayang ke masa lalu. Hurmm, klu ikutkan sejarah idup, contohnya kat skola dulu, memang sikit je member prempuan aku. Apekah definisi sikit. Maksud aku, aku juz cakap ngan prempuan klu ade benda formal jer. Even, pernah satu hari tu, ade sorg prempuan nak mintak no IC aku, nak buat sijil, tapi die masuk ke kelas dan meminta tolong rakanku untuk bertanya no IC aku, padahal die ade dalam kelas tu! Adakah aku menakutkan sgt?

http://usuarios.lycos.es/kmns/themes/nukesolution/images/logo.jpg

Kemudian masuk plak ke matriks. Hurmm, lebih kurang jer, idop aku xdela dipengaruhi mana2 prempuan, kecuali emak dan kakakku. Ade la jgak member prempuan, yg paling rapat ialah dengan partnerku dalam Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP). Maksud aku rapat tu, aku pernah cakap face to face la, even cakap pasal tugas jer. X pernah la plak berborak2 pasal benda lain, hurm...

Kemudian, masuk plak ke kolej nih. Same je kut. Xdela cakap sgt ngan perempuan, sbab bg aku, x perlu. Pernah gak dengar2 cerita yg cakap aku ni sombong. What do I care? Biarlah, sebab selagimane x perlu cakap, aku xkan cakap. Mungkin bagi sesetengah org pikir aku ni pelik, tapi hakikatnya, ade je yg lebih misteri daripada aku (yeah, you know who!!!)

Memang biler aku pikir2 balik, aku nih memang xdela cakap banyak mane ngan prempuan. Tapi ade jer sbnarnya kawan prempuan. Ade jgak aku cakap ngan prempuan, bkanlah totally x cakap. Contohnya, klu org perempuan tny,

Ade kelas x

Aku jawabla, ada....

kan ke tu pun name die berinteraksi kan?

Ape2pun, xdelah aku nak risau sgt pasal x kawen ke, susah kawen ke, kawen lambat ke, sebab benda tu jauh lagi. Baik aku tumpukan untuk blajar dulu, banyak lagi benda yg perlu aku blajar. Dan aku ni bukanlah x cakap ngan prempuan langsung, cume aku restrictkan untuk benda penting jer, sila betulkan misunderstanding ini yer....

Adakah aku ni menakutkan? Hurm... lucu plak memikirkan ade org takut kat aku, huhuhu....

Photobucket

No comments: