>

Thursday, March 6, 2008

Teruknya Ilmu Hisabku


Pelajar2 KPM mempunyai meeting ngan sponsor diorg arini. Dan disebabkan hal itu, hanya aku dan Sin Chuan jer laki yg tinggal dalam kelas block 1 Miss Shree. Dan disebabkan majority of da class da xde, maka, miss Shree mengabiskan kelas pada pukul 11.40 pagi. Disebabkan still panjang masa untuk block seterusnya, aku bergerak dulu ke RC. Tujuan utama untuk membuka internet, membaca blog, namun apakan daya, sumer komputer di RC yg ade connection internet sudahpun di'occupy' oleh manusia2 KYUEM ni.

Tibalah masa yg ditunggu-tunggu (ye ke?), iaitu pelajaran ilmu hisab. Nama moden bagi ilmu ini adalah mathematics. Dan seperti hari-hari sebelumnya, Mr Madhadzir masuk ke kelas lalu memberikan kami set soalan P3 untuk kami attempt. Namun, lainnya hari ni sebab Mr Madhadzir bgtau yg die akan menyerahkan semula kertas ujian kami baru2 ni. Huh? Aku pelik. Cepat giler Mr Madhadzir semak.

Dan seperti yg dijangkakan, markah ujian P3 ku amatla teruk. X sanggup mataku nak renung lame2 markah ku. Namun, disedapkan hati skit biler terima kertas Mechanics. Hurmmm.. Xleh nak salahkan sesaper atau aper2 pun atas keputusanku yg hampeh ni. Ni sumer berpunca dari diriku yg malas dan x buat latihan dengan constant.

Padan Muke!!!

Kata aku kepada diriku. Ok, bak kata pepatah, sudah terhantuk, baru terngadah. Dan kini, ku rasa seperti baru dibangunkan dari tidur dengan cara dirotan oleh Ustaz Amran (ustaz skola aku dulu). Memang aku sedar giler akan kelemahan diri ni. Jadik, xde masa nak buang. Teruskan usaha, Huzaifah!!!!!

Photobucket

No comments: