>

Wednesday, March 26, 2008

Alhamdulillah...


Alhamdulillah, setelah bermesyuarat dengan pihak promotion MOC, dapat gak idea utk wat pamphlet. Sebelum ni, langsung blurr nak buat ape, tapi setelah bermesyuarat secara maya, banyak idea yang timbul. Dan pertukaran idea menyebabkan sesuatu yang baik dihasilkan (hopefully). Ini merupakan hikmah bermesyuarat. Allah berfirman:

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ

Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah-lembut kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. Kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakallah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.

(Ali-Imran: 159)

Dah pun bermeyuarat dan keputusan diambil bukan daripada aku sorg. Moga2 diberkati Allah. Dan selepas ni, hanya bertawakal je kepada Allah, moga promotion kami berjalan lancar malah efektif.

Ayuh kawan2, meh kiter jayakan MOC.....
Photobucket

No comments: