>

Monday, March 10, 2008

Quests for Dragon

Dragon, atau bahasa Melayunya Naga. Makhluk yg dikatakan legenda ni memang famous dalam macam2 kebudayaan. Org eropah ade, Amerika ade, dan China pun ade. Aku pun suke gak tgk cerita2 cam Reign of Fire, LOTR. Harry Potter yg featuring makhluk legenda ni. Tapi, kalau dipikirkan, camner legenda boleh wujud? Xkanla legenda2 rakyat tu terbina mcm tu jer? Adakah Naga benar2 wujud? Allah Maha Berkuasa, dan mampu buat ape2 jer.

http://www.arthouse.org/everquest/dragon2007-3-4web.gif

Kenape aku terpikir perihal ni? Of course setelah aku menonton NGeo, channel 553 pada jam 11 pagi tadi bertajuk Quests for Dragon. Menceritakan perihal sorg pakcik ni yg mencarik2 bukti kewujudan dragons. Mule la kaitkan ngan dinosaurla, dan macam2 lagi. Dan aku x sempat tgk smpi abis kerana terpaksa pergi ke IMKEDA utk ambik lesen angah yg baru siap. Last skali aku tgk ialah pasal bandar York di UK yg terkenal ngan dragons (berhati-hati kpd yg nak pegi University of York).

Sambil2 aku menonton TV, aku membelek2 buku mathematics utk revise balik P3. Maklumlah, ujian baru2 i bukan main teruk lg aku dapat. Namun, aku ngantuk. Memang susah btul nak study kat rumah. Banyak tido jer.

وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِبَاساً وَالنَّوْمَ سُبَاتاً وَجَعَلَ النَّهَارَ نُشُوراً

Dan Dia lah Tuhan yang menjadikan malam untuk kamu sebagai pakaian, dan menjadikan tidur untuk berhenti rehat, serta menjadikan siang untuk keluar mencari rezeki.
(al-Furqaan : 47)

Tapi kalau banyak sgt tidur, especialy tidur siang hari???? Adeyh, sungguh terasa...ouch3... Ok, akan ku gune waktu siang ni sebaiknya!!!!!!!

Photobucket

No comments: