>

Monday, March 31, 2008

Hari Ini

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari ini bermula dgn baik. Knape? Sebab 2 block pertama, yakni block 5, iaitu kelas Mathematics dibatalkan oleh Guru Madhadzir, disebabkan beliau ingin mengemas workplace baru beliau. Dan aku ngan happy bergerak ke RC.

Masa berlalu...............

Dup....dah lepas lunch. Ape2 yg berlaku sblum tu malas nak cerita. Ape yg menariknye lpas lunch? Sebab aku xde kelas. Wawawawa..... Memang seronok menikmati 4 free block berturut-turut. Aku menggunakan waktu itu sebaik-baiknye (ye ke?) untuk membuat homework Biology, Bab Crop Plants ngan Aspect of Human Reproduction. Namun, apakan daya, kemengantukan melanda diriku. Jadi aku melabuhkan kepala yang kian berat (walaupun dah gunting rambut) ke atas batal yang empuk. Tanpa disedari, aku berlayar ke alam mimpi (x mimpi pun, saje nak berpuitis)

http://www.encyclopedia.com.my/images/logo_pnb.gif

Dan PNB akan menemui kami pada esok hari, jam 11.30 pagi waktu Malaysia. Iwan Diamond mengSMS aku memberitahu hal ini. AKu mengerti. Dan Pn Rukiah pun ade SMS yang diorg akan datang esok. Entah apela diorg nak bualkan ngan kami esok. Harap2 naik elaun.

Photobucket

Selepas Asar, aku dan Kerul bergerak seiringan menuju destinasi yang satu, iaitu IT Lab. Kerul nak bukak internet, manakala aku plak nak print posters MOC. Namun, Mrs B ade di dalam IT Lab. Camne nak print bebanyak ni? Aku berkeputusan untuk melayari Internet dahulu. Namun, beberapa minit kemudian, Mrs B beredar dari kawasan kejadian. Aku dan Kerul berkata

YESSSSS!!!!!!!!!

Jadi, proses mencetak tanpa hati dan perut dijalankan. Dan akhirnya, siap gak proses ini. InsyaAllah, malam ini proses menampal akan dijalankan dengan penuh berhati-hati. Maka, bermulalah kerja aku sebagai AJK Promosi dan Publikasi MOC secara zahirnya (yg boleh dilihat).....Terdetik perasaan risau dalam jiwa aku ni. Sebab x prepare pun nak menghadapi Mock Exam. Namun, aku tahu, aku perlu bertenang.

الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah". Ketahuilah dengan "zikrullah" itu, tenang tenteramlah hati manusia.
(Ar-Ra'd: 28)

InsyaAllah, akan ku cuba untuk sentiasa mengingati Allah, moga hatiku akan menjadi aman dan damai dan tenteram. Walaupun Mock Exam beberapa hari lagi, namun, tugas dan tanggungjawab perlu jugak dijalankan.

Nak buat keje lain plak.... Until we meet again......my blog......
Photobucket

No comments: