>

Friday, September 12, 2008

Search Blog Aku Nih

بسم الله الرحمن الرحيم

Malam ni, disebabkan Cik Akma (or should I call kak?) bertanyakan aku tentang memacam hal plak.

satu lg jpah,cmne ko buat pic kat sebelah title ko ni??mksud aku icon kecik kat address tu..mcm cacingla.he3~

FavIcon, iaitu gambar kecik yg ade sebelah address blog aku tue, yg warna kuning, huruf J (bukan cacing) tue. Disebabkan aku da post psl benda ni dulu, maka, malasla nak menulis balik. Tapi, baru aku sedar, bile aku nak carik balik post tersebut, sungguh susah. Jadi, aku menemui satu solusi, iaitu customized search form untuk blog aku. Kedudukannye, di bawah ruangan About Me dan di atas ruangan Followers:


Alaa, x payah kut nak aku terangkan macamane nak gune. Contohnya, Akma nak carik pasal FavIcon, juz taip FavIcon dlm search form tu dan tekanlah 'Jpah Search'. InsyaAllah, korg akan bertemu jawapannya.

Diharapkan search form yg baru aku letak ni dapat memudahkan para hadirin dan pengunjung (wah, bunyi cam ramai).

Moga bermanfaat dan selamat memanfaatkan blog ni, walaupun banyak post yg melalut.

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya:
“Permudahkanlah semua urusan dan jangan menyusahkannya, berilah khabar gembira dan janganlah membuat sesuatu yang menyebabkan orang lain lari.”
Riwayat al-Bukhari dan Muslim

Photobucket

1 comment:

Lite. ♥f the.s♥ul said...

salam..
awak, leh x add ym sy? im really imprssd ngn dc0rati0n bl0g awk. there's s0 mny thngs i nid 2 ask u..

fairy_kiut@yahoo.com