>

Monday, September 22, 2008

Money!

بسم الله الرحمن الرحيم

Maka, harini pun aku berkelana lagi keluar dari rumah untuk menyettlekan duit2 yg bakal aku bawak ke dunia baru, iaitu United Kingdom. Disebabkan PNB bagi full amount, maka, agak pening nak menguruskan.

Aku perlu bayar 1200 pound utk accommodation, so, xlehla nak buat sume bank draft, sbab maybe memerlukan seminggu utk cash in ke bank di UK. Tapi, xkan plak nak bawak hefty amount of cash in my pocket? Maka, solusi yg aku dapat fikirkan ialah travellers cheque.

Aku pergi ke CIMB branck Ampang Point utk buat bank draft dan travellers cheque. Namun, agak keciwa apabila kakak di kaunter tu kater di sini xde travellers cheque. Maka, aku juz berjaya buat bank draft dgn nilai sekian2. Kemudian, aku insist utk makcik dan pakcik tu investigate, branch mane yg ade travellers cheque. Setelah diteliti, branch di Jalan Tun Perak ada jual. Aku insist lagi abang tu supaya call branch Tun Perak dan reservekan travellers cheque utk aku.

Bank Draft

Kemudian, terus aku berlepas ke Jalan Tun Perak dgn menaiki STAR LRT. Sesampainya di Masjid Jamek, aku nampak satu bangunan CIMB lalu tanpa rasa bersalah, terus je aku masuk. Aku tny pak guard dalam lif,

Kalau saya nak buat travellers cheque, nak pegi floor mane

Beliau menjawab, Dik, ni office jer, kalau nak pegi bank, adik kena jalan skit ke sana, sambil menunjuk ke suatu arah.

Wut the? Arghh, penatnye aku. Jadi terus aku turun semula ke ground floor lalu berjalan mengharungi lautan manusia menuju ke Jalan Tun Perak. Akhirnya, berjumpa gak ngan destinasi pilihan. Terus aku masuk, amik no dan isi borang. Kemudian, no dipanggil lalu aku menuju ke kaunter dan menceritakan apa yg aku nak.

Cek Kembara

Penghargaan diberi kepada akak yg layan aku tu di atas kesopan-santunan, kelemah-lembutan dan ketatasusilaan beliau serta semua sifat2 Mahmudah yg ada pada diri beliau, hehehe. Aku igt nak letak nama die dalam blog ni, tapi apakan daya, sejurus travellers cheque diserahkan, terus aku lupe nama die. Sorry kak! Sorry gak sebab saya ni banyak kerenah, mintak convertkan nilai ni la, mintak checkkan akaun la, tapi tetap akak ni membalas dgn senyuman.


X dapat raya kat sini la, akak tu tanya. Soalan biaser yg org tny, isk. Nampaknya, perlu aku rekod jawapan dan hanya tekan replay je klu org tny.

Pastu, aku pun balikla ke rumah dgn menaiki STAR juger...

Photobucket

3 comments:

Lite. ♥f the.s♥ul said...

Alhamdulilah c0z awk dpt setelkan..anywy, jaga iman, amal n hati yer di sn nnt.."Adab dan akhlak adalah ibarat pokok dan kemasyhuran adalah seperti bayang-bayang. Tetapi malangnya, kebiasaan orang lebih melihat bayang-bayang daripada pokoknya."

Abu Khalifah said...

Assalamualaikum... :) aku memang dah mencari Huzaifah2 seluruh Malaysia ni tapi pengalaman2 yg lepas buat aku serba salah... Aku even pernah bercinta dgn org name Huzaifah... Tp skang aku dah sedar... Cinta Allah itu yg utama.. sama-sama la kita menegakkan Agama Allah... :D

Anonymous said...

waaa
ko wat traveller's cek same tempat ngan aku la..
hehe
k la slamat fly..fly leklok..wassalam