>

Sunday, September 14, 2008

Mengecat dan Survey

بسم الله الرحمن الرحيم

Adeyh3, menggigil-gigil tangan aku nak menaip keyboard HP Pavilion dv2700 nih. Letih, lapar, pening, memacam la aku rasai skrang. Sumenya gara2 program mengecat rumah musim kedua yg dianjurkan oleh Abah.

Dalam musim baru ini, pengecatan diteruskan di sekitar tempat makan. Disebabkan terlalu lama mengecat, kepala aku pening dan aku rasa mual. Knape? Mungkin kandungan ketones atau aromatic alcohol dlm cat tu yg menyebabkan aku jadik begini. Huhuhu.

Setelah hampir 3 jam program berjalan, aku da keletihan dan sudah give up. Hahaha. Sungguh mencabar aktiviti mengecat ini. Jadi, aku ambik peralatan mengecat untuk dibasuh di luar rumah. Sedang sibuk main air di luar dgn seronoknya, datang sorg kakak mendekati tempat aku membasuh tu. Aku nampak kakak tu bawak beg dan beberap

Assalamualaikum dik

Alamak, ape aku nak buat ni. Aku ni malas nak layan saleswoman nih. Tapi, aku cube mengawal diri dan x menunjukkan kegelabahan aku.

saya nak buat survey skit

Oooo, bukan jurujual. Jadi, aku pun terpaksa menjawab soalan2 yg diajukan. Mostly soalan die pasal telekomunikasi. Contohnya, provider line ape yg kiter gune, brape banyak habiskan duit utk topup dan sebagainya. Setelah penat mulut aku menjawab berpuluh2 soalan, akhirnya tamat juger sesi yg menyeksakan ni.

Kami ada cenderahati

Lalu kakak tu memberikan aku sebungkus tuala yg bertulis nama company tu. Aku pun terima je la dgn muke seposen dan berterima kasih.


Kesimpulannya, leraikanlah ape2 yg tersimpul (xde kaitan).

Maaf, post pendek yg busan, disebabkan keletihan badan. Nak tido!

Photobucket

No comments: