>

Thursday, September 25, 2008

Blog Tutorial: Scrolling Text

بسم الله الرحمن الرحيم

Apakah itu rolling text? Kalau korg perasan, bahagian sidebar aku tu, ade satu slot dipanggil 'Terbaru Dari Aku'. Yang text die bergerak tu. Term rolling text ni aku yg reka, sbab x tau nama sebenar benda ni, hahha. Kalau korg tahu, bgtau aku yer?


Disebabkan ade yg bertanya camne nak buat macam tu, maka, tergerak hati plak nak menulis psl mende ni, di samping da xde idea nak menulis ape lg, hehehe. Sebenarnya benda ni hanya menggunakan simple HTML code jer, juz letak code ini:


Jangan lupe untuk letak ape yg korg nak tulis dalam ruangan Mesej Korang Di Sini tue, dan untuk ubah scrollamount dan height tu pun, juz cube2 je letak ape2 nilai n tgk perubahannye, kire kaedah cuba jaya la ni. Dan untuk menulis di line baru, juz tambah code br/ tu untuk pergi ke line baru.

Slamat Mencuba. Sebarang pertanyaan atau ingin melaporkan malfunction of diz code, sile inform aku yer!

Photobucket

1 comment:

Unknown said...

It's a javascript application rite? if that's it then I think it's called iframe scroller or scrolling text.

very useful code indeed =D

cheers.

Steven
steventsh.com