>

Wednesday, September 10, 2008

Panggilan Dari Cambridge

بسم الله الرحمن الرحيم

http://cache.eb.com/eb/image?id=13085&rendTypeId=4

Cambridge merupakan sebuah pekan yang terletak lebih kurang 80 km ke utara London. Ia merupakan sebuah pekan university di mana terletaknya sebuah university tersohor dunia, iaitu University of Cambridge.

Harini, selepas zohor, aku membaca skit Fiqh al-Manhaj dan skit Life is an Open Secret. Biaserla, dalam posisi berbaring. Dan, seperti biaser, korg tahu ape kesudahan membaca sambil baring, kan? Tanpa diduga dan disedari, aku telah malayari bahtera mimpi. Sungguh lena diulit mimpi, dan sedar2, dah pukul 5 petang. Terus aku amik wudhu' dan smayang Asar. Kemudian, igt nak sambung baca buku, tapi, tertidur balik. Wahahaha. Sungguh terbuang. Namun, harus diingatkan, tidur tu amat penting.

Dari Anas r.a dari Nabi s.a.w, sabda baginda:”Apabila seseorang kamu mengantuk ketika mahu solat, hendaklah ia tidur dahulu sehingga ia tahu apa yang dibacanya.”
(al-Bukhari)

Tapi, jgn terlebih tidur sudeyh.

Pada jam 6 petang, sedang aku bez melayan mata yg ngantuk, handphone plak vibrate. Adoi, kacau btl. Saperla plak call petang2 ni? Aku tgk skrin handphone:

Incoming Call : 0000

Apehal plak no pelik nih. Aku pun menjawab panggilan tu. Satu suara pemuda kedengaran di sebalik telefon tu. Setelah aku fikir2 saperla mamat ni, baru aku cam suara tu. Inilah suara Bazli, Petrbro aku merangkap senior PNB yg sedang belajar Mech Eng di Cambridge. Dah lamer gak x dgr berita daripadanya. Amat excited aku berborak dgnnya. Macam2 kami borakkan, dari university smpilah life kat UK. Banyak gak input aku dpt. Tanpa disedari, aku berborak ngan die selama 49 minit 10 saat. Nasib baikla waktu berbuka da dkat, klu x, ntah smpi biler aku bergayut.

Aku xtahula rupe Bazli skarang camne. Adakah makin sihat atau sebaliknya. Mendengar cerita Bazli, aku rasa bersyukur sbab kat London, ramai seniors, di mana ikut cerita dier, dier dulu keseorangan, sbab skit jer seniors dan xde pun senior PNB. Bazli pun da tahu cerita2 aku di OBS, wah, sungguh efektif berita zaman skarang. Thanx to Ede yg menceritakan segala-galanya, x payah aku nak penat2 cerita balik.

OK Bazli. Nanti, klu aku ade peluang, nak pegi melawat Cambridge. Nak stay umah ko, hehhe, nak rasa masakan ko, walaupun aku tahu ko x masak, eh, masak secara minimum, menurut Bazli.

Thanx coz contact aku. Harapkan aku, confirm aku x contact, hehehe.
Photobucket

No comments: