>

Friday, September 26, 2008

Gloomy

بسم الله الرحمن الرحيم

Barang sume dah dipack, dokumen sume dah disusun, senang citer, sume benda da macam ok ler.


Macam x percaya, harini aku akan berangkat jauh, beribu batu meninggalkan negara, meninggalkan ibu bapa, meninggalkan family. Bagiku, ini adalah hijrah. Ini adalah suatu perubahan, moga membawa kepada kebaikan. Sebuah perubahan sudah pasti perlunya pengorbanan. Inikan pulak perubahan yang menjanjikan syurga Allah. Dah pasti amat besar pengorbanan perlu dilakukan.

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya ia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur; dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian ia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah. Dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
(An-Nisa':100)

Selamat tinggal kepada kenalan di Malaysia, doakan kejayaan aku di sana dan doakan aku membawa pulang sesuatu yg berharga untuk agama. Kepada kenalan di United Kingdom, selamat menyambut kedatangan aku, hehehe. Selamat berjumpe dan berjuang bersama.

InsyaAllah, flight aku akan berlepas jam 11.40 malam waktu Malaysia. Perjalanan akan mengambil masa 13 jam 10 minit, lebih setengah hari. Dijangka tiba di Heathrow pada jam 5.50 oagi waktu United Kingdom. Moga perjalanan ini lancar dan dipermudahkan. Amin.

Akan kembali blogging di United Kingdom, insyaAllah.

Photobucket

No comments: