>

Thursday, April 24, 2008

Selsema + Demam

بسم الله الرحمن الرحيم

Srooot... Srooot....

Cube teka, bunyi apakah itu rasa2 nya? Hehehe... itulah bunyi hidungku aki

bat selsema yang melanda diri ini. Asyik mengesat hidung je kerja aku, sampai pedih dan merah idung nih, ibarat idung Ronald McDonald plak.

http://www.rmhokc.com/Portals/0/Ronald%20McDonald%20Images%20029.jpg

Dah beberapa hari selsema aku ni x elok2. Inilah ujian Allah kepadaku, kata hatiku kepada diri sendiri, memotivasikan diri yg lemah ini. Hadis Nabi menjadi motivasi:

Hadis Aisyah r.a katanya:
Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Setiap orang Islam yang tercucuk duri atau lebih dari itu, dia akan dicatatkan satu darjat untuknya disebabkan musibah yang menimpanya itu dan dihapuskan daripadanya satu kesalahan disebabkan musibah tersebut.
(Muslim: 4664)

Namun, ujian pada hari ini agak bertambah. Selain selsema, idung gatal dan berair, aku turut mengalami pening2 kepala. Jalan pun rasa dah x stabil sgt. Mataku pedih, ni nampaknya tanda2 demam panas. Ujian pada hari ini ditambah plak dengan test Mechanics yg amat susah, aku nak menangis mase menjawab.

Disebabkan kepala pening, aku x dapat berfikir dgn baik, maka, ingin ku rehatkan otak ini.

Kepada rakan2 yg dgn izin Allah membaca blog ini, doakan aku cepat sembuh...

Photobucket

No comments: