>

Sunday, April 13, 2008

Rumors

بسم الله الرحمن الرحيم

Semalam, aku menghantar barang pesanan Muadz di chaletnya. Kemudian, aku berkeputuwsan untuk melayari internet di chalet Muadz. Tika aku sedang melayari blog sendiri, aku terlihat kepada post dalam shoutbox di blogku. Mataku tertarik kepada pernyataan zaKiyun.

zaKiyun: Hurm, Bio ada klas kn? Jgn x p plak..

Aku pelik, ade kelas ke? Setahu aku, sepanjang minggu xde kelas. Argh... Baru je umumkan cuti 5 hari, tetiba, ade kelas? Segala plan dan jadual untuk sepanjang tiga hari ni ibarat hancur di depan mata. Muadz yang berada di sebelahku turut menyupport pernyataan tersebut. Dier berkata:

Memang la ade kan? Kelas bio aku ade jer...

Ku tanya plak hal ni kepada Meor. Dier pun turut terperanjat. Memang x disangka akan ade kelas. Meor pun sudah plan dengan terperinci jadual 'belajar' sepanjang minggu depan. Jelas terbayang kekecewaan di matanya.

http://farm2.static.flickr.com/1086/1213270932_75154bb19c.jpg

Namun, orang cakap, segala khabar angin perlulah disiasat dahulu kan? Oleh itu, aku berkeputusan untuk SMS Mr Azman sendiri berkenaan hal ini pada jam 9.13 PM.

Salam sir. Diz is huzaifah. Rumors have been spreading among us that there will be no classes until thursday. Confused. So, what do u say? Sorry n tq.

Kemudian, pada jam 9.17 PM, Mr Azman menjawab

Yeah. Utk kelas bio kita

Urmm??? Still confused. Still x puas hati. Aku pun bertanya lagi,

Maknenya, ade klas x dari isnin sampai rabu?

Segala-galanya terjawab apabila Mr Azman membalas,

Bio kita takde

Owh... Xde kelas rupenya. Dari mane plak datangnya rumors pasal ade kelas nih? Aku bingung. Tapi x pela, segala-galanya dah terjawab.

Moral of da story, siasatlah dulu setiap berita yg diterima..

Wallahualam

Photobucket

No comments: