>

Tuesday, April 8, 2008

Physics + Mechanics

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, tamat sudah dua lagi siri peperangan hari ini. Berehat sebentar daripada berperang, dan kembali mengasah kembali senjata dan peralatan untuk berperang esok hari plak.

http://www.senia.com/images/pics/stories/ivan_abdul/medieval_war_sm.JPG

Physics. Ape nak cakap er? Analogi die camni la. Jika exam semalam, ibarat gempa bumi 9 skala ritcher, hari ni ibarat taufan Katrina atau Rita. Maknenya? Xdela seteruk semalam. At least banyak la gak yg aku mampu jawab, tapi baserla, lumrah ujian, jawab memang mudah, tetapi bile menerima keputusan, amatla hampeh dan mengecewakan... Pasal physics ni, 2 soalan application aku LANGSUNG X JAWAB. Bukannye ape, sebab kelas kami masih blom blajar. Harap2 nye, Mr Idrus bagi markah bonus la. Hehehe. Jika Chemistry semalam berjaya menusuk pedang straight ke jantungku, Physics hanya mampu menusuk ke pinggangku sahaja. Namun, lukaku agak parah...

http://www.murdoconline.net/pics/m14afghanistan.jpg
Sharpshooter = p3

Mechanics. Calon yang memang amat ramai. Seramai 181 orang amik mechanics, termasuk juniors, dan dicampur plak dengan yg amik statistics. Dapat bayangkan kesesakan di dalam dewan? Semalam, disebabkan terlalu fokus menghadapi Physics, amatlah sedikit aku menyentuh Mechanics (physics kantoi gak). Dan Alhamdulillah, dapat menjawab Mechanics ngan tenang (bkan senang), cume ade beberapa soalan yang aku tercungap-cungap menjawabnya. Aku amat berharap dapat markah yg mantooop dalam Mechanics, maklumlah, berhadapan dengan p3 Math yg ibarat sharpshooter di medan perang. Moga Mechanics dapat cover balik markahku. Amat risau, kerana aku telah banyak kali mengecewakan Guru Madhadzir, dan xnak la mengulangi kekecewaan beliau. Aku ingat lagi kata2nya kpd aku,

Huzaifah, I expect an A from you

Amat tinggi expectation Guru Madhadzir, namun, dengan mudah aku mengecewakannya. Namun, jangan risau Guru Madhadzir, aku berazam, akan berusaha dengan penuh kekentalan dan daya tahan, bagi memperbaiki gredku ini.

The image “http://pbskids.org/sesame/coloring/images/a_elmo.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Dan semalam, Apak (Super Senior PNB di Imperial) membagi offline message kepadaku, katanya, elaun di luar negara naik. Yahooo...Namun, die sendiri tak mengetahui berapakah kadar kenaikan tersebut. Adakah berkadar terus dengan harga minyak? Tunggu dan lihat!!!

Namun, aku sedar, ape yg penting sekarang, adalah aku mendapatkan gred yg baik bagi memenuhi janji terhadap PNB. Buat masa sekarang, wang bukanlah ukuran. Hanya doa dan usaha sahaja yg mampu aku lakukan. Yang lain, terserah kepada Yang Maha Esa....

Photobucket

No comments: