>

Sunday, April 20, 2008

Maaf

بسم الله الرحمن الرحيم

Pertama-tama sekali, ingin aku meminta maaf kepada mu wahai blog ku kerana lambat mengupdatemu hari ni. Bukannye xnak update, tapi apakan daya, hidup aku harini hanyalah aktiviti rutin, xdela ape2 yg spesel berlaku.

Pagi hari, seperti hari2 Ahad yg lain, aku breakfast di DH dengan nasi lemak yg memang digemari ramai. Kemudian, pulang ke chalet dan mengemas skit bilik yg bersepah. Kemudian, membuka buku Chem utk study, namun, kebuhsanan menyebabkan aku x dapat fokus dan melayari internet. Ku buka emailku dan seperti hari2 baser, aku membaca komik Garfield yg dipost utk hari ini.

The image “http://www.arcamax.com/newspics/5/515/51556.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Aku bertanya kepada diri sendiri. Macamaner pakcik Jim Davis ni dapat ístiqamah' melukis kucing ni setiap hari? Alangkah bagusnya andai pelukis2 Muslim kiter pun melukis sepertinya. Simple, tapi sampai mesej. Ku harap, suatu hari nanti, komik Malaysia akan maju dan dapat digunakan sebagai medium dakwah yg berkesan dan menarik.

Kemudian, ape lagi yer? Xkanla nak citer satu2 kat ko, wahai blogku. X payahla aku cerita aku ke tandas, x payahla aku cerita aku minum air, x payahla aku cerita aku pegi surau kan?

Lepas Zuhur, pulang ke chalet dan membuat past papers Chemistry. Alhamdulillah, sempat gak mengabiskan satu tahun nye. Tahun ape punye, aku da x ingat. Kemudian, ku buka plak buku application Biology, dan abiskan bab Biotechnology, suatu bab dalam silibus yang berkait rapat dengan profesionku di masa hadapan, ceewaah...

Menjelang jam 3.30 petang, terasa dahaga dan sedikit lapar. Maka, aku dan Shuib pergilah ke kafe yang terletak beberapa langkah dari chalet kami. Namun, kami rambang mata utk beli aper, dan akhirnya, kami membeli Muffins, Roti dan Peanut Butter untuk buat bekalan malam ni dan juga sahur esok hari. (insyaAllah)

Dalam pukul 5.30 petang, sekali lagi blackout. Apekah? Terdengar jeritan dan lolongan dari segala genap penjuru kolej. Adakah ini perancangan kolej untuk save 20 % electric untuk membeli sebuah bas bermutu tinggi? Namun, Alhamdulillah, sekejap je blackout, x sampai 10 minit, keadaan kembali sediakala.

Esok akan bermulalah sebuah lagi minggu yang memenatkan, namun, perlu ku hadapi juga halangan ni bagi sampai ke destinasi aku....
Photobucket

No comments: