>

Wednesday, August 27, 2008

Rog atau Ruk?

بسم الله الرحمن الرحيم

Smalam, berbincang dgn beberapa rakan PNB tentang makan2 kitorg bersama Tan Sri hari Jumaat ni. Dan, aku telah mengetahui suatu hakikat yg dahsyat lagi kejam. Aku macam susah nak percaya, apatah lagi menerima situasi tersebut. Bingung. Depressed. Sedih.

http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v130/190/98/693699897/n693699897_147065_5656.jpg

Petang td, pada pukul 7.17 pm, aku menerima mesej daripada Nazri yg akan menerbangkan diri ke University of Warwick. Kata beliau:

Pn rog ckap Pkai long sleeve n tie

Pn Rog? Sapekah itu? Dan apakah authority beliau untuk suro pakai baju dgn spesifikasi tertentu? Setahu aku, Pn Rog yg aku knal adalah Pengurus Perkhidmatan Pelajar di sebuah kolej swasta milik UEM. Tapi, mengapakah beliau campur tangan urusan PNB? Adakah PNB sudah mengambilnya bekerja?

http://www.bintai.com.my/images/CoreBussiness/PermodalanNasionalBerhad(PNB)HQ.jpg

2 saat selepas berfikir, barulah aku dapat mencari logik di sebalik mesej yg Nazri bagi. Nazri sebenarnya maksudkan Pn Ruk, iaitu singkatan bagi Pn Rukiah. Beliau yg menguruskan kami, student2 tajaan PNB. Tapi, persoalannya, mengapakah beliau menulis Pn Rog, singkatan bagi Pn Rogayah? Setelah berfikir selama 27 saat, aku dapat memikirkan beberapa hipotesis.

1) Nazri sengaja ingin mengujiku samada aku peka atau tidak
2) Nazri ingin aku berfikir
3) Nazri rindu dgn Pn Rog, walaupun baru jumpe Isnin lepas

Kesimpulannya, aku still xleh buat, sbab kekurangan bukti dan laporan experiment. Jadi, apa kata Nazri? Hahaha, jgn marah tau

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
“Bukanlah (golongan ini) daripada orang beriman yang sempurna imannya : orang yang suka mengecam, suka melaknat yang suka bercakap kufur dan yang suka mencarut”
Riwayat Ahmad

Photobucket

No comments: