>

Sunday, August 31, 2008

Ke Low Yat

بسم الله الرحمن الرحيم

Pada awalnya, plan arini adalah untuk pegi melihat anak bulan Ramadhan petang ni di Bukit Melawati. Tapi, plan tu dibatalkan atas sebab2 teknikal. Jadi, plan backup adalah pergi ke Plaza Low Yat yg terkenal dgn pusat membeli gadgets teknologi terkini.

http://www.backpackingmalaysia.com/images/uploads/sights/kl-low-yat.jpg

Aku SMS Apen, sbab die pun katenya nak gi Low Yat. Pastu, Apen membalas,

Ak xtau lg. Ak pun tgh konpius. Milo pun g low yat. Dgn abg die ktenya.

Aku mengajak Apen pergi same2 aku. X lama kemudian, die SMS,

Mak ak nk pg skali. Ko pg dlu la. Klau trnmpk jgn malu2 tegur!

Oooo. Ramai btul yg nak pegi Low Yat. So, aku expect akan jumpe beberapa rakan di Low Yat. OK, bertolaaak!!

Keadaan sepanjang jalan amat lancar. Xde pun kesesakan atau kenderaan bergerak perlahan. Mungkin ramai tertumpu kepada sambutan Hari Merdeka. Sungguh bez jalan kat KL macam ni, hehehe.

Sesampainya di Low Yat, terus aku menuju ke kedai HP, sbab mmg da aku survey untuk beli laptop HP. Setelah survey dan bandingkan skit2 harga dan spesifikasi, aku membeli sebuah laptop yg kurang dari RM 5000 harganya. Spesifikasi die basic je, xdela advance sgt, maklumlah, duit pun terhad. Cukupla untuk aku gunekan skit2. Specs dier:

-4GB RAM
-300 GB Hard Disc
-Blu-ray Disc ROM
-Built In Web Cam 4.3 MP
-14 inci skrin
-Windows Vista Home Premium

Tu jerla specs die, xdela mantap sgt, tapi, cukuplah untuk kegunaan aku yg x seberapa ni. Dapat gak merchandise free berupa:

-Optical Mouse
-Laptop punye lock
-Cooler

OK gak kan? Pembayaran of course, dibuat menggunakan kad kredit, ye la, xkanla aku nak bawak cash RM 5000? Aku gak turut membeli beg laptop dan external hard disc.

Hampir sejam lebih aku di Low Yat, x jugak bertemu rakan2 yg lain. So, trus je balik ke rumah.

Photobucket

3 comments:

amila said...

4gb ram n 300gb hard disk???bapakkk a.beli murah2 sudeyhh..

Anonymous said...

beli aa asus 500g 4g ram, 1g graphic card tuh :P

aku senbei said...

ad nak rekemen x laptop bawah rm2000