>

Saturday, August 9, 2008

Mode Keseorangan

بسم الله الرحمن الرحيم

Lukisan ni menggambarkan perasaan aku sekarang:


Ku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, Dia beri kaktus berduri. Kuminta kupu-kupu, diberi ulat berbulu. Apabila aku sedih dan kecewa, namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masanya! Tuhan tidak akan memberi apa yang kita harapkan, tetapi dia akan memberi apa yang kita perlukan... Kadang-kadang kita sedih, kecewa, dan terluka, tetapi jauh di atas segalanya Dia mengatur yang TERBAIK dalam kehidupan kita!!! Ingat Tuhan senantiasa mengingati dan memerhatikan kita...tapi, sebaliknya... adakah kita senantiasa mengingatinya? Baiknya Tuhan kepada kita..maafkan kami ya Allah..ya Allah...ya Allah.

Ampunkanlah aku Ya Allah. Aku sering lupa akan nikmatMu. Berilah kekuatan kepada aku untuk meneruskan perjuangan ini.

Photobucket