>

Tuesday, August 26, 2008

Pilihanraya Permatang Pauh

بسم الله الرحمن الرحيم

Panazz. Memang tgh panas keadaan di Permatang Pauh. Sampai terasa aku di Ampang ni. (Chewaah). Dengar citer melalui sumber2 di internet, Datuk Seri Anwar tgh dahului di semua pusat kiraan undi. Wallahu'alam kesahihan cerita ni. Ape2pun, nantikan keputusannye malam ni...


Cume harapan aku, lepas pilihanraya ni, xde lagi fitnah-memfitnah, tuduh menuduh, gosip bergosip yg mmg x sihat dan aku rasa rakyat pun dah muak dgn berita2 camni.

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda. “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang menipu. Dan pada waktu itu orang yang berdusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan berdusta. Orang khianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berpeluang bercakap hanyalah golongan “Ruwaibidhah”". Sahabat bertanya, “Apakah Ruwaibidhah itu hai Rasulullah?”. Nabi saw. menjawab, “Orang yang kerdil dan sebenarnya hina dan tidak mengerti urusan orang ramai”. (H.R. Ibnu Majah)

Dari Ibnu Umar r.a katanya:”Saya dengar nabi SAW bersabda:”Bagi tiap-tiap orang yang khianat (penipu) ada bendera yang dipancangkan tanda khianatnya di hari kiamat kelak.”
(Bukhari)

Wallahu'alam

Photobucket

No comments: