>

Thursday, August 7, 2008

Bebudak PNB yg akan emo....

بسم الله الرحمن الرحيم

http://indolaysia.typepad.com/photos/malaysia_2006/100_1363.jpg
Bangunan PNB yg tersergam indah

Called Puan Rukiah, person-in-charge yg menguruskan kitorg scholars PNB. Macam2 ade dlm kepala otak aku ni nak bertanya. Maklumlah, dalam internet ni, pelbagai khabar angin tersebar. Raja Amila (Milo) bgtau yg kem kerohanian extend dari 17 hingga 21 Ogos. Maka, berikut merupakan perbualan aku dgn Puan Rukiah: (perhatian, dialog ini mungkin tidak sama dengan yg sebenar)

Pn Rukiah: Hello

Aku: Hello, Assalamualaikum. Puan Rukiah yer?

Pn Rukiah: Ye saye.

Aku: Ni Huzaifah. Saya nak tny, untuk BTN, biler kitorg bleyh tahu ape barang yg perlu bawak (dengan nada sopan, santun, lemah lembut dan penyayang)

http://img54.photobucket.com/albums/v165/fizdane/logo/corporate/gov/biro-tatanegara.jpg

Pn Rukiah: Ah, tu la. Kitorg pun belum dapat surat dari BTN lagi. So, kitorg pun x tahu barang ape yg perlu korg bawak. Macam ni la, once kitorg da dapat surat tu, kitorg akan call korg untuk inform benda ni.

Aku: Owh, macam tu ke. Lagi satu, pasal kem kerohanian tu. Saya dengar akan start awal, betul ke?

Pn Rukiah: Yer, disebabkan 18 hb tu, program akan start pagi, so, korg kena berkumpul kat bangunan PNB 17 hb, pukul 3.30 petang.

Aku: Owh, camtu ke. Trima kasih Pn Rukiah

Pn Rukiah: Sama-sama

Gagang telefon diletak. Keadan sunyi sepi. Adeyh, aku berkata dalam hati. Dahla banyak benda kena settlekan, visa, passport, document yg perlu dihantar pastu kena plak 10 hari camp. Rasa cam x sempat je nak buat semua benda.

Moga2 kesempitan ni ada hikmahnya. Bantulah aku Ya Allah

Photobucket

No comments: