>

Monday, November 3, 2008

PNB Programme

بسم الله الرحمن الرحيم


Adeyh, maaf kepada para pembaca setia yg menunggu2 post terbaru dariku. Semalam, x sempat plak nak update blog tersayang ni disebabkan program PNB yg berlangsung secara padatnya sejak tengahari semalam.

Pada petang semalam, selepas solat Asar pada pukul 2.20 petang, program motivasi dimulakan di dewan yg tidak asing lagi, Dewan Malaysia atau lebih dikenali sebagai Malaysia Hall yg terletak di Queensborough Terrace, W2. Program motivasi ni dikendalikan oleh Ustaz Erfino yg merupakan pegawai di MSD. Program die, juz motivational talk jer. Seperti baser, lawak spontan ustaz menggeletek hati. Dan as expected, nama aku disebut beberapa kali dalam talk tersebut:

Huzaifah, macam da layu jer?

Huhuhu. Maaf ustaz, letih travel dari Evelyn nih. Hurm. Pastu, program abis dalam pukul 4.30, lalu kami bersolat Maghrib. Selepas solat, aku dan Apen membawa bebudak Warwick (Warwickians menurut Kerul) berjalan2 di Leicester Square, lebih spesifik, Chinatown. Maka, mereka membeli barang2 Malaysia dan Asia di situ. Kami bergegas pulang ke Bayswater untuk mengejar dinner yg telah PNB sediakan. Meredah hujan dan trafik, akhirnya, kami sempat juger tibe di MSD untuk dinner kami.

Sewaktu sedang sedap menikmati juadah, aku merasakan sesuatu yg pelik. Macam ade benda yg x kena berlaku. Tetibe, di telinga aku berdesing:

Intruder alert 3x

Aku memandang sekeliling. Di tengah2 crowd bebudak PNB tu, kelihatan 3 org yg tidak dikenali sebagai pelajar tajaan PNB. Ku amati, wah, rupenya mereka adalah warga Sussex Gardens, yakni Izu, Pidah dan Mas yg dtg nak melawat bebudak Warwick, tapi langkah kanan dan dijemput makan sekali dgn bebudak PNB. Maklumlah, lauk pun banyak x abis, membazir plak kalau buang.


Jadi, selepas makan, aku plan untuk balik ke Evelyn Gardens untuk menghantar 'sedikit' barang2 keperluan yg dibeli di Oxford Street sebentar tadi. Alia pulak nak pegi ke hall Aishafat sebab keadaan bilik MSD yg amat dodgy. Disebabkan Aishafat da balik awal, terpaksala aku menghantar beliau. Agak kalut berjalan, sbab sejuk satu hal, pastu, pukul 10 da janji ngan Izzat n Iwan untuk makan supper di PFC.

Lepas hantar Alia ke Southwell, bergegas aku naik tangga Fisher Hall yg curam lagi usang itu ke tingkat 3. Ku letak barang2 ku, lalu keluar kembali ke jalanraya, menuju ke MSD sekali lagi. Sesampainya di MSD, terus aku ajak Iwan dan Izzat untuk pergi ke PFC. Kami order satu set ayam goreng 8 keping dgn hanya 9.99 pounds sterling. Nyum3. Lpas kenyang makan supper, aku tido di bilik MSD.

Hari kedua, dan ini merupakan klimaks kepada program PNB. Meeting bersama Tan Sri Datuk Hamad Kama Piah Che Osman. Seperti baser, beliau memberikan ucapan semangat untuk kami. Dan aku agak suke cara beliau menyampaikan ucapan, sempoi, x ikut teks dan memberikan peluang audience untuk bersoal jawab. Agak lama sesi ni, dan lpas tu, lunch dihidangkan.

Izzat, budak MORSE yg x abis2 study

Kemudian, program kedua plak, iaitu meeting tertutup bersama Tan Sri. Untuk ni, kami dipecahkan mengikut batch untuk masuk ke meeting room. Setelah tersengguk-sengguk menunggu giliran kami, students first year nih, akhirnya, kami dijemput masuk. Mmg banyakla yg dikatakan oleh Tan Sri, tapi aku hanya memetik sedikit ayat beliau:

Malam2 selalu buat ape ni? Tan Sri tanya. Sume org macam senyap sebentar. Kemudian, dgn selamber, Irfan menjawab,

Pegi surau

Sume org tergelak mendengar jawapan Irfan. Ade yg tersengih2 dan sebagainya.

Tan Sri berkata, bagusla macam tu. Ade join usrah?

Ade2, kami berkata beramai2

Bagusla, kalau boleh, jangan main2 first year ni!

Setelah hampir 10 minit di dalam meeting room, kami bersurai. Letih gak aku. Kemudian, setelah beli sedikit snack di Subway Bayswater, aku berpisah dgn rakan2ku yg lain di station tube Bayswater disebabkan haluan kami berbeza.


Orait kengkawan, sronok jumpe korg sume! Harap dapat jumpe lagi!!!!

Photobucket

6 comments:

Anonymous said...

Aku dah pg london 2 kali, so bdk2 london kn dtg sini. wajib = )

Apen said...

1st time dtg tu x kre...

shouseson said...

cliquer ici pour en savoir plus Dolabuy Chrome-Hearts sa réponse meilleures répliques de sacs de créateurs mon blog réplique louis vuitton

raybam said...

redirected here i thought about this Continue Reading click to read helpful hints this hyperlink

satet said...

site here go now official site check my source check my blog Recommended Site

Unknown said...

d1l59h5o72 s8w04g2j08 e0a17o6d64 t2u64h9b42 i8r09d9v48 j5e79q5p38