>

Thursday, November 6, 2008

Shopping dan Alarm

بسم الله الرحمن الرحيم

http://by126w.bay126.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=1&messageId=82815c64-867c-48e0-8b4d-909ca0a2b206&Aux=44|0|8CB0D0ED76F8580|

Semalam, kelas half day, yakni dari pukul 9 pagi sampai pukul 11 pagi. Ape? Bukan half day? Memangla, ikut pengiraan matematik, kelas semalam hanya 1/12 day, tapi, xper ar, x penting pun.

Selepas lunch di JCR, aku menuju ke prayer room. Selepas solat, aku tunggu kjap untuk Seerah Circle yg dianjurkan oleh Islamic Society (ISOC) setiap hari Rabu untuk brothers. Seerah Circle bermula lebih kuragng jam 12.45 tghari dan ramai gak seniors Malaysia yg hadir. i.e: Bun, Syak, Jau dan Apak.

Lebih kurang jam 1.15 petang, Seerah Circle tamat dan aku segera menuju ke biliku di Evelyn Gardens. Aku menelefon Shah, sbab kitorg da plan untuk ke Sainsbury untuk beli barang2 seperti ayam, daging, beras dan sebagainya. Dalam pukul 3.30 petang, kami bertolak keluar dari bilik.


Pada mulanya, aku dan Shah jer yg pegi, sbab Aishafat pegi jalan2 mane ntah. Tapi, dalam perjalanan, terserempak dgn beliau, lalu, terpaksalah Aishafat mengikut kami, maklumlah, x cukup tgn nak angkat barang, hehehe.

Pilihlah yg Halal!

Banyak gak barang2 kitorg beli. Ayam, beras, roti, ikan dan macam2 lagi la. Penuh gak troli tu. Memang kitorg da plan untuk beli barangan sebulan trus, so, okla. Sewaktu nak bayar kat kaunter, sumting interesting happened. Pakcik yg jaga cashier tu tny:

Are you from Malaysia?

Aku terkejut. Yeah, and how do u know that?
I can see it

Poyo plak pakcik ni. Setelah puas borak2, pakcik ni mengaku yg die dari Bangladesh. Nama die Nazrul (x pasti ejaan).

You are the future of Malaysia n you are the future of Islam

Meremang bulu romaku mendengar ucapan pakcik ni. Bukan meremang sebab takut atau meluat, tapi bersemangat dgr pakcik tu cakap mcmtu. TQ pakcik!

Shah bersama pakcik Nazrul

Namun, perkara paling horror adalah ketika nak bawak balik barang2 ni ke bilik. Ya Allah, berat sungguh. Kalau Sainsbury ni sebelah rumah je, xpela. Ini, kena jalan 20 minit, tu pun kalau xde barang. Hampir terputus gak tanganku mengangkat barang2 yg berat giler nih.

Stok sebulan!

Disebabkan letih, pada pukul 10.15 malam, dgn pantas, aku baring lalu melayari alam mimpi. Namun, ia tidaklah seindah yg diharapkan. Sedang aku sedap tidur, berbunyi la pulak fire alram di hall aku. Bising yg x terhingga. Aku tgk jam di tangan. 3 pagi. Ini sudah lebih, pukul 3 pun nak buat fire alarm ke.

Jadi, aku mengambil kunci bilik lalu turun ke bawah. Dalam perjalanan menuruni tangga usang yg curam tu, kelihatan beberapa subwarden tgh rush berlari naik ke atas. Mungkinkah kebakaran betul berlaku?

Seperti baser, kami berkumpul di depan bangunan. Pukul 3 pagi, sejuk giler! Dahla x sempat nak ambik jaket. Mujur, selepas 5 minit, kami dibenarkan masuk semula ke dalam hall. Mungkin ade kerosakan kat detector or alarm. Walau apa pun sebabnye, aku tension sbab benda ni ambik masa tidur aku!!!!

Ngantuk....

Photobucket

3 comments:

cpy/pst said...

"You are the future of Malaysia n you are the future of Islam"

indeed u are~
tapi terkejut gak when a stranger tegur camtuh..
huhu~

niesa.imana said...

salam..

bagus3.. dan, berusaha la buktikan.. +)

amila said...

ehhh...aku rase aku kene tegur ngn pakcik yg same gak hari tu.hahha