>

Wednesday, November 5, 2008

Obama wins US Election

بسم الله الرحمن الرحيم

Change has come to America

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45175000/jpg/_45175100_barack_family_afp.jpg

Itulah kata2 yang diucapkan oleh Barack Hussein Obama setelah ditabalkan sebagai presiden Amerika yang seterusnya. Obama dari parti Democrat mengalahkan John McCain dari parti Republican dengan keputusan:

Obama - 338
McCain - 159

Ini merupakan suatu catatan sejarah buat Amerika kerana pertama kali mempunyai presiden Afro-American. Sebelum ni, hanya digembar-gemburkan melalui movie jer, tapi hari ini, ia menjadi kenyataan.

Dulu, pernah menjadi isu apabila ada berita yang mengatakan Obama adalah Muslim, mungkin bertujuan nak membuat rakyat Amerika x mempercayai beliau. Kemudian, muncul pulak sorg wanita bernama Sarah Palin yg memberikan impak besar kepada kempen Obama. Namun, semua itu dapat diatasi.

Obama, seorang yg dilihat pro-Islam diharapkan dapat membawa sebuah keharmonian terhadap dunia Islam. Moga dengan ini membawa sinar kebangkitan Islam. Ustaz Badi’euz Zaman Sa'id al Nursi berkata sewaktu ambang kejatuhan Daulah Islamiyyah terakhir :

Wahai umat Islam!, saya melihat Kerajaan Islam Uthmaniyyah sedang mengandung, di mana anak yang di dalam kandungan itu adalah anak barat dan saya juga melihat dunia barat sedang mengandung, di mana anak yang di dalam kandungan itu adalah anak Islam

Moga yg terbaik untuk Islam.

Photobucket

4 comments:

aliaaa said...

oh are we sure. bukan ke die pro-israel...hurm...

Anonymous said...

dunno if he himself is pro israel, but his policies certainly are..

Jpah said...

mmg, die akan cakap akan teruskan hubungan rapat ngan Israel, tapi die jugak cakap akan jalin hubungan dgn Iran n akan perbaiki hubungan Amerika dgn negara2 Islam.

Anonymous said...

ohh, i see..