>

Saturday, February 23, 2008

Housetrip Day 1


Seawal jam 9, kami telah bersiap untuk ke Pulau Pangkor. Namun, setelah satu chalet dah bersedia nak berkumpul di depan surau, Acipz kelihatan x mau bergerak langsung. Kami pelik. Aku, Shuib dan Yahya puas menggerakkannya, tapi x nak gerak langsung. Ade probs ke? Lpas da xde idea lg, kami panggil bebudak Topaz yg lain. Setelah puas memanjat2 badan Acipz, akhirnya die bergerak gak.

Bas kami agak lawa. Yela, banding ngan Bas Sapphire. Bebudak Topaz sume gelakkan bas Sapphire yg merupakan bas Sekolah. Kami bertolak dari kolej pada jam 9.37 pagi. Xdela lari jauh sgt dari jadual. Bas kami dipandu ngan agak laju (macam berlumba). Kemudian, berenti di RnR Ladang Bikam di mana ramai yg beli makanan.

Bas kitorg laju giler, meninggalkan bas2 yg lain. Even kat corner, bas tu x slow pun. Aku n Yahya cakap,

Bas ni berlumbe ke, sape yg menang...

Kami sampai di Lumut jam 12.30 tghari. Setelah ronda2 sekitar Lumut, kami makan Nasi Ayam di Waterfront, pastu gi jalan ke Masjid lalu terus kembali ke jeti. Feri kami bertolak dari Lumut pada jam 2.23 petang. Baserla, naik Feri. Dalam lebih kurang 40 minit, kami sampai ke destinasi, iaitu Pangkor Island.

First Time nampak Notice camni

Chalet P-02 di kolej dan 018 di Pangkor

Petang tu, aktiviti yg dah dirangka oleh committee housetrip, iaitu Treasure Hunt (lebih kurang ar). Aku yg kaki kiri ni terseliuh x dapat lari2. Juz jalan2 je menemankan rakan2 segroup aku. Kami berjaya abiskan race di tempat kedua. Dan lpas tu, aktiviti bebas, kami pun berenang di lautan. Ramai gak jadik mangsa campakan ke laut. Aku gak telah membeli baju Pangkor 'Glow in the dark'.

Sebelum

5 minit kemudian

Aku still x paham nape Zaim wat muke camtu

Pada malam hari, lepas Dinner, ade aktiviti bukak hamper. Aku, Shuib dan Yahya yg merupakan satu chalet, terus balik ke chalet selepas mengambil 'sedikit' makanan untuk dijadikan bekalan malam ni. Lepas tu, kami bergerak ke sekitar tepi pantai. Dan aku turut membeli beberapa keychain sebagai cenderahati.


Keychain Pangkor

Dan, kami balik ke chalet utk tayangan movie 'Night in da Muzeum'. Pastu tu Die Hard. Namun, kemengantukan mengalahkan kami dan kami tidur pada jam 12.10 malam.....

Photobucket

No comments: