>

Friday, February 15, 2008

Experiment vs Election



Setelah sekian lama x melakukan experiment, x kesahla subjek ape pun, akhirnya, hari ini, dalam kelas bio (triple block) kami melakukan experiment mengkaji rate of photosynthesis. Dan aku, Meor dan Hafizuddin telah membentuk satu team yg mantap dan berketrampilan. Kami mendapat tajuk experiment :

How Light Intensity affects The Rate of Photosynthesis

Disebabkan dah sekian lama x membuat experiment, kami agak excited, ibarat electron yg teruja apabila dibekalkan dengan tenaga. Kami membuat experiment dalam kegelapan, hanya menggunakan cahaya mentol, bagi mengelakkan sebarang ralat dalam keputusan yg didapati. Team aku amat mantap. Berbekalkan kepakaran dalam bidang masing, kami bertungkus lumus melaksanakan tugas yg diberi. Namun, experiment yg kerap x jadi membuatkan kami tension, tapi kami masih mampu tergelak.

Huh...letih buat experiment. Results xdela ok mane. Macam pelik jer. Ni nak manipulate data.

Lepas letih melakukan experiment yg x jadik, kami dilepaskan awal oleh Mr Azman. 4.30 petang, kami dah abis kelas. Ingatkan nak terus mengundi, tapi apakan daya, kaunter mengundi masih belum dibuka. Aku, Syauqi dan Hafizuddin lantas menuju ke Musolla untuk menunaikan kewajipan solat Asar berjemaah.

Selepas tamat tazkirah, aku, Zaím dan Hafizuddin menuju ke LT2, tempat di mana SC Election akan berlangsung. Dan kelihatan Pn Rog berada di kaunter pendaftaran. Alamak, camne aku nak larikan diri ni??? Dan ketika aku mendekati kaunter, Hazman menyebut namaku dengan sekuat hatinya. Lalu Pn Rog menoleh ke arahku. Aku kaget.....

Pn Rog berkata, "Thank you for your SMS yesterday,"

aku lega.....ingatkan apa tadi. Lalu, aku diberi kertas mengundi. Xdela serius sgt pengundian, siap duk sebelah2 berbincang. Setelah memasukkan kertas undi ke dalam kotak SPR, aku lantas keluar dari LT2, lalu kembali ke chalet.

Photobucket

No comments: