>

Sunday, June 1, 2008

Short Term Memory

بسم الله الرحمن الرحيم

The image “http://photos-074.friendster.com/e1/photos/47/01/14121074/10565953063348l.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Sbab smalam aku tulis pasal kenangan di sekolah, maka, aku pun cube mengingati ikrar yg aku pernah ingat suatu ketika dulu. Dan, as expected, aku x ingat sepenuhnya, muahahaha. Dan ikrar bahasa Arab, langsung x hafal, huhuhu.....

Maka kami,
Pelajar-pelajar SBPI Rawang,
Dengan ini,
Berikrar dan berjanji,
Akan mengamalkan cara berhidup berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah,
Taat setia kepada prinsip rukun negara,
mentaati dan menghormati ibu bapa dan guru-guru kami,
mematuhi peraturan sekolah dan asrama pada setiap masa,
.....
.....

Huhuhu, sampai situ je la ape yg aku ingat, maklumlah, bukannye selalu baca ikrar ni. Dan aku ni plak amatlah pelupe orangnye. Mungkin ingatan kepada ikrar ni masuk ke short-term memory box dalam otak aku, wahahaha. Tapi, not bad la kan? At least, aku still ingat sebahagian besar ikrar tu. Dan, lebih membanggakan, aku still ingat lirik lagu sekolah aku, penuh!!

SEPINTAR semarak namamu,
Didik pusaka bangsa,
Setia menjana wawasan, agama dan negara,
Intelektual yang rasional,
Iman teguh di hati,
Berpersonaliti mulia, itulah visi kami,

Chorus:
Majulah, kau sumber penjana Muslim bestari,
Al-Quran, As-Sunnah, panduan hidup abadi,
Putera puteri semangat waja,
Sentiasa bersedia,
Ganding bahu padu tenaga,
Menjunjung visi mulia

Ulang chorus

Pelupe kan aku ni? Padahal, bukanlah panjang sangat. Apabila aku merefleksi diri, aku sedar, betapa aku ni lemah. Betapa manusia ni, tidaklah sehebat mana. Jadi, janganlah cepat berbangga dengan apa2 pencapaian yg kiter miliki, kerana hakikatnya, semua tu daripada Allah, tetapi bersyukurlah, dan sentiasa merendah diri....

Wallahu'alam, coretan di pagi Ahad...

Nak study p3 ni...

Photobucket

No comments: