>

Wednesday, June 25, 2008

Anticipating

بسم الله الرحمن الرحيم

Pernah aku cakap kan yang aku suke amat membaca buku Life is an Open Secret? Buku karangan Sis Zabrina, seorang penulis dari Malaysia ni amat simple, yet very inspirational. Bahasa Inggeris yg digunakan amat simple dan gaya penulisan yang amat friendly. Walaupun beliau tidaklah famous di Malaysia dan bukunya pun xdela famous di sini, tapi di UK, USA dan Canada, buku ni hot giler.

Memaparkan 18 secret yang merupakan inspirational stories, beliau bijak menarik hati para pembaca. Beliau gak banyak quotes al-Quran dan Hadis. Memang aku dah lama mencari buku motivational stories yang bersandarkan Islam. Sebab memang aku suke baca buku Chicken Soup of The Soul, tapi nak carik buku seakan-akan tu yang Islamic amatlah susah. Alhamdulillah, dah bertemu.

Buku pertama Sis Zabrina, Life is An Open Secret: Think About it? dah aku abis baca beberapa bulan lepas. Masih berbekas di hatiku segala analogi, quotes, dalil2 (walaupun banyak da lupe) dan cerita2 dalam buku tu. Dan semalam, menerima updates terbaru dari Sis Zabrina. Buku kedua beliau bertajuk Life is An Open Secret: You, Me and We akan berada di pasaran x lama lagi. Design buku ni lebih kurang je ngan dulu, cume warna kulit dah bertukar jadik warna ungu.

[Life+is+an+Open+Secret-+You,+Me+and+We+Book+Cover.jpg]


Mungkin buku ni akan keluar masa aku dalam OBS. Huuuuu, sedeyhnya. Xpe, abis je OBS, akan ku berkejar ke MPH atau Kinokuniya untuk carik buku ni. Xsabar nak membacanya. Kepada korg yg x kena OBS, berkejarlah membeli buku ni, dan bacalah, moga bermanfaat.

Photobucket

No comments: