>

Tuesday, June 3, 2008

Never Give Up

بسم الله الرحمن الرحيم

Di pagi suram ni. Tatkalan burng berkicauan riang. Embun pagi membasahi bumi. dan aku, duduk di hadapan laptopku. Seperti hari2 baser, rutin aku untuk membaca akhbar dunia, akhbar alternatif dan membuka emailku. Terdapat satu email yg aku nantikan, iaitu email dari Sis Zabrina. Yeay, dapat sumting arini. Aku post balik benda ni sebab aku rasa ianya cool dan memberi banyak pengajaran walaupun simple amat. Perhatikan gambar di bawah:














Lihatlah, betapa sukarnya siput babi ni perlu melintas rekahan tu, tapi beliau melakukannya dengan berani dan bersungguh-sungguh (macam aku tahu perasaan die).

Ape yg dapat kiter lihat? Dalam hidup ni, sering kali kiter berdepan ngan cabaran. Dan saban hari juger kiter tewas dan mengalah apabila nampak cabaran yg amatlah besar. Tanpa mencuba, terus sahaja kiter berundur. Kiter telah tewas sebelum mencuba. X rasa rugi ke?

Jadi, belajarlah daripada ciptaan Allah di sekeliling kiter. Apabila menghadapi cabaran hidup, hadapi dengan tenang dan berani. Anda mempunyai ramai rakan2 yang akan membantu anda menyeberangi sebuah gaung, jadi, kuatkanlah semangat n NEVER GIVE UP!!!

Photobucket

No comments: