>

Wednesday, June 4, 2008

Math, here I come!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

InsyaAllah, pagi ni akan menghadapi peperiksaan kertas 3 Matematik. Alhamdulillah, aku dan rakan2 telah puas berbincang malam semalam dan kami tidor awal, iaitu pada jam 11 malam.

Jika malam sebelum Further Mathematics, kami bertiga light off awal untuk memberi laluan kepada Acipz untuk tido, tapi, malam semalam, sebaliknya telah berlaku. Acipz telah menutup lampunya seawal jam 11 untuk menghormati kami bertiga yg nak amik exam harini. Acipz turut berkorban kerana sanggup study di chalet lain kerana xnak ganggu kami. Menjelang 11 malam, chalet kami dalam kegelapan.

Kertas 3, one of the big bosses. Kalau ikut game RPG, p3 maths ni ibarat boss untuk kiter ke next level. HP yang tinggi, Attack yang kuat, dan defense yg tinggi. Hanya hero dgn level yg tinggi sahaja yang mampu menewaskannya. Andai x cukup persediaan, bersedialah untuk KO. Sori, aku ni kaki game RPG, so terpengaruh skit.

InsyaAllah peperiksaan akan start pada jam 8.30 pagi, aku dalam persediaan nak gi breakfast arini, maklumlah, western, breakfast yg sentiasa ditunggu-tunggu pelajar KYUEM. OK, gud luk to all p3-ians. Mulakan dgn Bismillah, jika gagal menjawab, tenangkan diri dan berselawat, insyaAllah, akan diberikan kemudahan. Elakkan kecuaian, walaupun manusia x perfect, try to minimise it.

Quoting kata-kata seorang sahabat aku,

Math is easy!!!

Cess, tapi disebabkan sahabat aku ni bukanlah seorang tokoh yg masyhur, jadi, kata2nya boleh ditolak, hehehe. Kata2 seorang tokoh plak:

Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics

Wallahu'alam. All da best!!!

Photobucket

No comments: