>

Friday, June 20, 2008

Full Dress Rehearsal

بسم الله الرحمن الرحيم

Harini hari Jumaat. Sedar x sedar, tinggal kurang 24 jam lagi sebelum aku mengabiskan waktu aku di kolej ni. Aku berfikir, 24 jam akan datang, kemungkinan aku berada di rumah, andai umur panjang dan murah rezeki.


Harini, full dress rehearsal. Maksud bahasa Melayu, latihan berpakaian lengkap. Tapi, ade sebilangan yg masih tidak memakai pakaian lengkap, maka, Puan Rog pun mulelah berleter. Kemudian, dicheck pulak pakaian setiap graduan. Yang berpakaian merah kena leter, yg tidak bertudung cerah pun kena leter. Moga2 esok berjalan lancar.

Kemudian, rehearsal mengambil sijil dijalankan. Mr Azman memainkan peranan sebagai pemberi anugerah. Alhamdulillah, aku mengambil anugerah dgn lancar. Mr Azman berkata,

All right, that's good

Ade juge sebilangan pelajar yg berjalan di atas pentas sambil membuat lawak kering. Beberapa kali dewan bergema dengan sorakan dan gelakan pelajar.


X sangka, aku da sampai ke hari terakhir aku di kolej ni. Rasa baru smalam menjejakkan kaki ke kolej tercinta ini (ayat skema). Aku ingat, ketika ini pada tahun lepas, aku sedang prepare untuk Ecotrip. Perasaan yg sama seperti hari ini, di kala melihat para senior meninggalkan kolej. Masih aku ingat kata Azamudin:

Update blog MUSCOM bebaik

Dan hari ini, saat ini, aku berada dalam situasi mereka. Aku adalah pihak yg akan meninggalkan kolej ini. Akulah orang yg bakal berkata:

Update blog MUSCOM bebaik

kepada junior2 ku.

Kolej ni begitu banyak mengajar aku erti kehidupan (ayat skema seperti baser). Di sini aku menemui erti persahabatan. Di sini aku mengenal kehidupan dunia sebenar. Di sini aku belajar berdikari. Di sini aku belajar menjadi pemimpin. Di sini aku belajar erti tanggungjawab. Di sini aku belajar cara berkomunikasi. Di sini aku belajar menjadi manusia (ayat drama).

Esok, percaturan terakhir aku di kolej ini. Saat2 terakhir bersama sahabat yg best2. Sahabat2 yg menjaga aku ketika aku sakit. Mengetahui andai aku bersedih. Memahami andai aku terluka. Akan ku hargai persahabatan ini. Akan ku kenang saat ini. Moga persahabatan kekal abadi.

Photobucket

1 comment:

aHMaDkEy said...

salam..

ak add ko nye blog kt ak..sile la mlawat blog ak..yg br nk stat..ahaks