>

Thursday, June 5, 2008

Misi Terlaksana

بسم الله الرحمن الرحيم

Sudah lama rasanya tidak ke akademik block. Maklumlah, semenjak xde kelas ni, rasa malas amat bergerak ke akademik block. Nak duduk di RC, aku x berapa suke. Maklumlah, kesejukan ibarat berada di Scotland membuatkan aku x selesa duduk lama2 dalam RC. Namun, di kala kesejukan dalam RC jugerlah, banyak aksi2 panas yg memanaskan hatiku dilihat. Banyak btul couple2 yg bermanja2 dalam RC ni. Suasana sejuk dan panas tak menentu di RC ni membuatkan aku lebih selesa study di bilik (di bilik ade katil, salah satu sebab, huhuhu).

Namun, hari ni, segala-galanya berbeza. Seawal jam 9 pagi, aku bersiap, dimulai dengan mengemas bilik, membasuh dan menyidai baju, kemudian mandi dan memakai pakaian untuk ke akademik block. Setelah bersiap memakai pakaian, aku memulakan perjalanan harini. Tujuan utama untuk ke acad block disebabkan beberapa objektif. Namun, setelah plan dgn sebaiknya, beberapa side quests turut aku laksanakan. Maklumlah, masa xleh dibazirkan.

If you fail to plan, you plan to fail

Destinasi pertama, dining hall, tetapi, bukanlah tujuanku untuk makan, hanya sekadar menghantar dobi. Kemudian, ke surau menghalau kucing yg duduk di mimbar. Setelah side quests ini terlaksana, barulah aku memulakan perjalanan untuk melaksakan main quests aku di Acad block. Ada 3 quests yg penting harini:

-memaklumkan kehadiran ibubapaku ke majlis Hari Anugerah KYUEM
-memberikan no akaun kepada student services
-memahami notis untuk mendaftar email bagi mendapatkan keputusan A-level

Jadi, aku singgah sebentar di Pusat Sumber dan meletakkan segala peralatanku di situ. Berbekalkan sebatang pen dan sebuah buku, aku menuju ke Bilik Khidmat Pelajar (Sudent Services). Aku bertanya tentang kehadiran ke Hari Anugerah dan Abg Khairul dengan berhemahnya memberikan aku borang untuk ditick. Kemudian, aku bertanya tentang pemberian deposit, dan tanya, boleh x bagi akaun CIMB. Abg Khairul tersenyum dan memberikan aku sekeping kerta lain untuk diisi no telefon dan no akaun. Aku amat kagum dengan sikap professional serta lemah-lembut yg ditunjukkan Abg Khairul. Kalau semua orang bersikap begini, kan bagus?

Hadis Aisyah r.a isteri Nabi s.a.w:
Sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda: Wahai Aisyah! Sesungguhnya Allah itu Maha Lembut, Dia suka akan kelembutan. Allah akan memberikan balasan dari kelembutan yang tidak diberikan ke atas sikap keras dan kasar serta selainnya
(Muslim: 4697)

Alhamdulillah, selesai 2 quests aku. Kemudian, perjalanan diteruskan. Destinasi seterusnya, notice board. Aku menyusuri taman2 yg indah, walaupun hanya separa siap. Kawasan yg dahulunya dikenali sebagai Japanese Garden ini kini x tau la ape nama yg nak diberi. Hampir siap nampaknya, mungkin mengejar tarikh Hari Anugerah yg bakal tiber.


Alhamdulillah, sampai ke notice board dengan selamat. Aku meluru ke arah notis berkenaan result exam. Dan berbekalkan buku nota dan pen yg aku bawa tadi, aku menyalin metode pendaftaran email:

-hantar email ke exam_results@kyuem.edu.my
-siler tulis email ini dengan subject (tajuk) no giliran exam nama penuh anda contohnya 1651 Muhammad Huzaifah b Abd Rashid
-Di ruangan body email, siler listkan subjek2 peperiksaan yg anda ambil
-P/S : sile lakukan dengan berhati2, atau email anda akan dikire sebagai SPAM

Alhamdulillah, selesai sudah ketiga2 misi utama harini. Orang cakap,

Alang2 menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan

Kosong!!

Jadi, alang-alang sudah berada di acad block, aku terus bertandang ke Pusat Sumber. Mengikut perancangan, aku ingin study di situ sehingga pul 11.30 pagi. Aku terus mendapatkan tempat yg selesa di bahagian atas pusat sumber. Kelihatan x brape lama kemudian, Afiq yg sudah mendapat unconditional offer mendapatkanku. Kami sama2 mengulangkaji Physics, maklmlah, hari Isnin ni dah exam. Kelihatan Pusat Sumber amat suram dan kosong sekali. Yerla, kebanyakan bebudak Bio tinggal exam paper 5 jer, maka, mungkin diorg lebih selesa study di chalet. Malah, ade yg berkata,

Aku x tahu dah nak study ape untuk paper 5 ni?

Wah, agak poyo bunyinya, tapi aku taklah nak persoalkan pernyataan tu. Cume, buatlah dengan bersungguh-sungguh. Aku sendiripun lebih tumpukan untuk kertas 4 physics. Maka, aku pun studylah di RC sehingga buhsan. Kengkadang tu, aku berjalan2 untuk meregangkan otot yg cepat kejang akibat kesejukan ekstrim di dalam pusat sumber ni.

Salah seorang pelajar yg nak meregangkan otot

Menjelang jam 11.30 pagi, aku pulang ke chalet terchenta.

Kepada all Further Maths students, All da best this evening! Quoting kata2 yg digantung dpan DH,

Further Maths is easy

Walaupun aku tahu, tidaklah semudah tu. Give your best shot!!!

Photobucket

No comments: