>

Thursday, March 19, 2009

Menjelang Cuti Musim Bunga

بسم الله الرحمن الرحيم

Time nak abis term ni la aku dilambakkan dengan banyak tugasan dan kerja. Kalau tengok jadual hidupku ini, memang banyak betul deadline yang perlu untuk aku patuhi. Sampai aku rasa, akulah orang paling sibuk dalam dunia ini. Benarkah?

Namun, bila difikirkan kembali, aku bersyukur,

-aku mempunyai 3 courseworks manakala orang lain ada yang diberi 5 courseworks

-courseworks aku diberi tempoh sehingga minggu depan, tapi ada orang yang coursework kena hantar esok!

-aku dikurniakan sahabat2 yg concern tentang diriku, selalu bertanya khabarku, selalu menghubungiku, namun ada orang yang tidak diberi nikmat ini...

Ku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, Dia beri kaktus berduri. Kuminta kupu-kupu, diberi ulat berbulu. Apabila aku sedih dan kecewa, namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masanya! Tuhan tidak akan memberi apa yang kita harapkan, tetapi dia akan memberi apa yang kita perlukan... Kadang-kadang kita sedih, kecewa, dan terluka, tetapi jauh di atas segalanya Dia mengatur yang TERBAIK dalam kehidupan kita!!! Ingat Tuhan senantiasa mengingati dan memerhatikan kita...tapi, sebaliknya... adakah kita senantiasa mengingatinya? Baiknya Tuhan kepada kita..maafkan kami ya Allah..ya Allah...ya Allah..

Photobucket

No comments: