>

Saturday, March 21, 2009

Kehidupan Bujang Pada Hujung Minggu

بسم الله الرحمن الرحيم

Smalam pulang dari usrah sekitar jam 11.50 malam. Balik dari bilik, terus aku menyiapkan tugasan yang ada, dengan coursework yang nak dihantar, dan sebagainya. Dalam pukul 1 pagi, aku tidur.

Harini, lepas Subuh, tidur balik sampai jam 9 pagi. Adeyh, kalau xde kelas ni, mmg takde motivasi nak bangun pagi. Badan letih2. Kepala pening. Perut lapar. Aku bergerak perlahan-lahan untuk membersihkan diri.


Lepas mandi, aku masuk ke dapur dan menggoreng burger, sausage dan telur hancur untuk dimakan dengan roti. Agak kenyang juga. Walaupun masakan bujang ni amat simple, namun, tetap aku berpuas hati dengan apa yang ada.

Bilik, agak bersepah. Dengan Nota dan buku2 bersepah atas meja (bajet studi sangat!), dengan makanan2 bertaburan atas meja, dengan wayar2 yang berselirat, dengan pinggan mangkuk yg x basuh. Waaa, hidup x terurus. Perlukah aku upah orang gaji? Hehehe...

Begitulah hidupku ini. Kepada adik2 di kolej, anda patut bersyukur sbab banyak perkara yang dah disettlekan utk anda. Maka, kurangkan merungut dan tingkatkan prestasi diri.

Slamat berusaha semua!

Photobucket

5 comments:

Apen said...

ak da berkali2 kate bilik ko bersePAH! sesuai dgn name ko jPAH...lol

aliaaa said...

serius x lawak. lansung.
serius.

aaaghhhh.

Rashidah Abdul Hamid said...

apen. syabas.

mohd isa said...

hmmmm, masa buat a-level dulu, ko tak termasuk dalam senarai hasutan 'jangan pergi imperial' aku ke?

Jpah said...

oh, aku x termakan hasutan ko, haha