>

Sunday, November 4, 2007

Pagi Ahad

Allah mengejutkan aku pada pagi ini lewat sikit...
even da tido awal, still bgn pukul 5.50...
tapi Alhamdulillah, still diberi kekuatan untuk berjemaah Subuh di surau..

Mengikut jadual, Yahya menjadik imam dan pentazkirah...
segalanya berjalan dengan lancar...
ari ni nampaknya ramai 'skit' org yg dtg jemaah subuh...
Yahya memberi tazkirah pasal kepentingan tazkirah tu sendiri...
Aku mengantuk sepanjang tazkirah berlangsung...
so, effectiveness adalah 10 percent je...

selesai tazkirah dan bacaan asma-al-husna,
aku pulang ke chalet...
niat di hati nak bukak internet je sepanjang pagi...
tapi menjelang pukul 7 pagi,
Muiz menerpa ke pintu chalet dan mengajak kitorg main bola...

Memikirkan kehidupan aku yg kurang sihat,
apa salahnya aku beriadah pepagi ni...
Aku, Yahya, Afiq, Muiz, Fendi, Azrai, Shah, Hazman, Hilmi,
kitorg bermain bersama2 di atas court basketball...
walaupun best, tetapi disebabkan aku da lama x menjalani
strenous exercise, aku pancit dgn cepat..
menjelang pukul 7.45, aku menyerah diri dan pulang ke chalet...

ingatkan nak basuh baju pagi ni,
tetapi disebabkan keletihan melampau,
aku hanya mampu terduduk..
selesai mandi, aku bergerak ke DH...
sarapan bermenukan nasi lemak, sungguh enak sekali...
aku amik nasi dengan agak banyak,
tapi xla sebanyak Yahya n Hazman...

Sungguh sedap nasi lemak ni...
memang favourite sume budak kolet (kut)
selesai sarapan, aku membasuh baju
di samping mencuci sink dan tandas....

Aku x study pun...teruk giler.......

No comments: