>

Friday, November 9, 2007

Jumaat Cuti...

Ari jumaat yg suram..
Subuh ni, hujan turun, memang sedap sgt nak tido...
aku bgn kol 5.30 pg....
agak lambat, so aku x mandi....
aku juz salin pakaian, dan off, aku bergegas ke surau...

aku tgk dari jauh, sungguh suram surau..
gelap giler...
disebabkan hari ni hari Jumaat,
aku plan untuk mengimami solat,
dan bace surah Sajadah...

tapi, disebabkan xde org nak melaungkan azan,
aku terpaksa menjadi tok bilal..
smpi pukul 6, xde org dtg...
pastu, Awe n Lawi datang, diikuti ngan Mu'adz...
huh, lega di hati, Mu'adz ade, bole die jadik imam..

Mu'adz mengimami Subuh dgn bacaan al-Mulk pada rakaat pertama
dan suram al-Muzzammil pada rakaat kedua..
selepas sedikit tazkirah,
kami pulang ke chalet memasing..

pagi2 lagi, internet xde..
aku yg kebuhsanan x dapat lawan nafsu,
aku kalah dan menyambung tidur dan bangun pada pukul 8.37 pagi..

No comments: