>

Wednesday, October 17, 2007

Puasa 6

Waaa....pepagi ni aku dibangunkan Allah awal,
dalam pukul 5.15 pg....
aku terdengar suara perbualan orang...
huh...saper plak yg berbual pepagi buta ni???
hati aku bertanya....
setelah diamati betul2 suara tu, aku yakin tu suara Yahya...
argh.....aku still mengantuk, x kesah la..
so aku tidor balik smpi la bangun pukul 5.30...
aku bangun dan segera menggapai tualaku untuk mandi
dan bersiap ke surau untuk bersolat Subuh...

aik...si Yahya ni....bergayut lg???
aku pun bukak lampu bilik...nyata die terkejut,
tetibe je perbualan die jadik slow, n diam tetibe....
aku bergerak ke bilik air...
sngaje aku bukak pintu bilik air tu kuat2....
aku dpt saksikan, Yahya curi2 kluar dari chalet...
nak meneruskan per'gayutan' agaknye...

http://www.mobilewhack.com/images/nokia_aeon_concept_phone.jpg

Lepas bersiap2 mandi dan berwangian,
aku berjalan terhoyong hayang ke surau...
pukul 5.44 jam aku menunjukkan...
aku lihat jauh nun ke surau...
waaa....da terang nampaknya...aku pelik...
aku terfikir...saperkah manusia yg berada di surau tu...
(tu pun kalau manusia la)
aku mempercepatkan langkahku...
baru smpi depan klinik, azan dilaungkan....
suara azan ni begitu syahdu bak pungguk rindukan bulan...

sampai je ke surau, aku lihat bursar, Encik Tak Tau Name...
tengah melaungkan azan..
rupa paras die dah berjambang, buat aku macam x knal....
mungkin disebabkan masalah yg bertubi2 di kolej ni,
smpi perawakan die pun da berubah...
Zaim menjadik imam dan membacakan surah al-Mulk pada rakaat
pertama dan ayat Kursi pada rakaat kedua....
(untuk pengetahuan, Subuh ade 2 rakaat je tau)

http://www.twu.edu/as/bio/Biology%20WWW/BIOLOGY.jpg

Lpas Solat, aku kembali ke chalet dan membuka buku biology dan adela
dlm beberapa page yg berjaya meresap ke dalam kepala otak aku..
jam dah menunjukkan lebih kurang jam 7.15 pg..
aku pergi ke chalet Muiz untuk ajak diorg breakfast...
rupe2rupenya, diorg puasa ari ni...
argh...org lain da start puasa 6,
tp aku? Ntah bile nak start....
Aku berazam untuk start puasa esok...
x kesahla ade exam ke tak....

No comments: