>

Wednesday, December 17, 2008

Suatu Hari di Dalam Muzium

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku masih igt lagi first time aku tgk cerita Night at the Museum di House Trip Topaz di Pangkor bersama2 chaletmates Shuib dan Yahya. Terasa kagum ngan bahan2 pameran dalam museum tu. Terfikir dalam hati dan fikiran:

Bilerla aku nak melawat museum macam nih

Alhamdulillah, sampai di UK, aku mendapat peluang tersebut. Dan kerajaan amat menggalakkan org ramai untuk melawat muzium. Sebab tu la untuk masuk ke muzium ni, x memerlukan apa2 bayaran. Ku lihat berbondong2 org yg pergi ke museum. Dari budak2 skolah, sampaila remaja2 belasan tahun, sumenya kelihatan excited. Teringat ketika aku masih mude remaja dan kanak2 dahulu, x pernah terfikir plak nak pegi ke Muzium di Malaysia. Kenapa yer? That's a good point to ponder.


Jadi, di sekitar Imperial College ni pun da banyak Muzium yg boleh dilawati. Natural History, Victoria n Albert dan Science Museum. Namun, harini, aku hanya bercadang untuk melawat Natural History Museum. Muzium2 yg lain tu simpan untuk lainkali la. Disebabkan harini ade sejam je kelas, jadi, aku pergi melawat museum selepas solat Asar.

Best2. Aku paling suke melawat seksyen Dinosaur. Lame gak aku berada di situ membaca sume penerangan untuk setiap pameran di situ. Ini satu sbab kenapa aku suke jalan sorg2, jadi, aku x terikat dgn sesiapa pun tentang pengurusan masaku. Banyak gak dinosaur2 yg aku baru tahu, seperti Deinocheirus (terrible hand), Massospondylus (massive vertebra), Albertosaurus dan banyak lagi. Dinosaur seperti T-rex and Triceratops da common kan?

Lepas lama aku merayau2 di seksyen dinosaur, aku merayau2 plak ke seksyen Mammals, Birds, Insects, pastu pergi plak ke seksyen alam semesta yg tunjukkan planet2, pastu, pergi pulak ke seksyen perkembangan manusia dsb (banyak sgt kalau nak tulis)

Jadi, ni adalah antara gambar2 kenanganku di NHM.



Photobucket

3 comments:

Anonymous said...

Teringat Pak Cu NHML ni. Mahal... Pak Cu kena bench fees kat 50 pound ster. Tengok harta Malaysia yang ada kat sana. Kesian Malaysia... tau tak!

yanmaneee said...

yeezy shoes
balenciaga trainers
jordan shoes
coach outlet online
adidas yeezy
cheap jordans
kd 12
michael kors handbags outlet
hermes
supreme clothing

Unknown said...

z1a95k4w53 q0o65e3b00 w3l09n1f69 l8j18a7e66 h2o03r0c40 c9p89x3f19