>

Thursday, December 18, 2008

Chelsea Tour 3

بسم الله الرحمن الرحيم

Disebabkan rumahku yg dekat dgn Stamford Bridge, yakni stadium pasukan Chelsea, banyak juge permintaan dari rakan2 yang hendak melawat stadium itu untuk membawa mereka ke sana. Jadi, banyaklah demand untuk aku menjadi tourist guide mereka.

Harini, sorg pelawat yang amatla 'jauh', iaitu saudara Firdaus Pdah a.k.a. pdforta dari Sussex Gardens yang meminta aku untuk membawanya ke sana. Disebabkan kelas harini hanya sejam, iaitu dari jam 11 smpi jam 12, selepas solat Zuhur di prayer room Imperial, kami berjalan kaki menuju ke Stamford Bridge.

http://i43.photobucket.com/albums/e358/huzaifahar/PC180312.jpg?t=1229615234

Pidah nak membelikan baju untuk adik beliau. Namun, setelah beberapa minit di dalam Chelsea Megastore itu, beliau keluar tangan kosong. Cess, buat penat jer aku mengikutimu.

Masuk kali ni, da 3 kali da aku melawat ke stadium the Blues ni. Da xde perasaan da bile aku menjejakkan kaki ke sini, hehhe. Lpas ni plak, kipas-susah-mati Chelsea, iaitu Wan dari Edinburgh pulak yg nak dtg melawat stadium. Mungkinkah akan ku jejakkan kaki di sana buat kali keempat?

Sedikit pemberitahuan, malam ni ada be'wah (diambil dari perkataan big work, menurut guru bahasaku, Famy) di MSD selepas weekly circle kiter. Jadi, jom pakat2 ajak ramai2 datang (walaupun sedih mengenangkan hanya budak Imperial jer yg tinggal).

Photobucket

4 comments:

:::jillian de jill::: said...

kipas susah mati.. dalam blog husband akak ada gek pasal nih.. ingat kan dia salah taip ke.. need to check out...

Nazri Awang said...

be'wah dari big work??? hohoho...dari dulu guna, skang baru tau...

banyak gak pkataan bahasa klantan n gaanu amik dari english...

:::jillian de jill::: said...

kipas susah mati...hampeh... die-hard-fan

Nazri Awang said...

lar kak xillix.."kipas3 susah mati" tu mjalah Gempak y start guna....

hehe..loose translation giler..