>

Thursday, June 4, 2009

Eukaryotic Chronicles

بسم الله الرحمن الرحيم

Pagi tadi, seperti yg telah dirancang, kami mempunyai suatu pop quiz Molecular Cell Biology (MCB) oleh Prof Neil Fairweather. Tujuan utama quiz ni adalah untuk kami membuat revision dan untuk kami mengesan kelemahan2 yg perlu kami perbaiki. Quiz bermula jam 9 pagi waktu UK.

http://www3.imperial.ac.uk/pls/portallive/docs/1/24581696.JPG
Prof Fairweather

Jadi, kami dikehendaki membentuk kumpulan seramai 3-5 orang untuk menyertai quiz wajib ini. Jadi, aku, Firdaus, Aishafat dan Sharmila membentuk satu kumpulan yg dikenali dgn nama 'Eukaryotic Chronicles'. Namun, pada hari Isnin lalu, aku menerima suatu emel dari Anthony (rakan satu course):

I was just wondering if you have a team for Wednesday yet, and if you have if I could possibly join it?

Thanks, Anthony

http://en-gb.facebook.com/profile/pic.php?uid=AAAAAQAQ7uFCOaPwMPLL5WlDfTB0oQAAAAki071EpBFiJyQeiPqfw-QS
Anthony

Untuk pengetahuan, dalam kelas2 tutorial dan lab, aku slalu gak berborak dgn Anthony ni. Jadi, apabila mendapat permintaan dari beliau, maka, aku x tergamak mahu menolak. Jadi, terbentuklah kumpulan 'Eukaryotic Chronicles Baru', namun, kami hanya dikenali sebagai 'Eukaryotic Chronicles' (sama macam UMNO Baru dan UMNO suatu ketika dulu).

Jadi, quiz bermula. Kami bermula dgn agak baik. Habis 3 round, kami berada di tempat pertama di kalangan 20 lebih pasukan yg turut berjuang. Namun, semakin quiz ini berlangsung, semakin susah soalan2. Sampai ke round terakhir, yakni round 8, kami sudah ketinggalan. Beberapa perbalahan kecil juga telah berlaku dalam menentukan jawapan yg paling tepat.

Alhamdulillah, kami menghabiskan quiz ini dengan markah sebanyak 89 markah, berkongsi tempat ketiga bersama satu lagi kumpulan. Jadi, kami diberi hadiah berupa coklat dan harus juge dikongsi bersama2 kumpulan satu lagi (yg diketuai Hannah Green).

Sedikit kecewa, namun tetap bersyukur atas kemenangan yg diberi

وَإِنَّ رَبَّكَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَشْكُرُونَ

Photobucket

1 comment:

Anonymous said...

hannah green tu roomate fath kan? wahh, byk la fath dapat merasa hadiah coklat tu.. huhu

anyway, tahniah atas kemenangan itu.