>

Sunday, January 4, 2009

Sejuk!

بسم الله الرحمن الرحيم


Selepas bersolat Subuh, aku membuka laptopku untuk check email dan sebagainya. Tetiba, sumting di atas skrin komputer menarik perhatianku. Weather di London dicatatkan sekarang pada takat -3 darjah Celcius! Wah, sejuknyaaaa.

Aku terbayangkan, macamane dgn rakan2 di tempat lain? Jika London dikatakan kawasan yang paling panas di dalam UK pun sudah mencecah -3 celcius, macamane ngan tempat lain? Sungguh sejuk keadaan sekarang ni. Mungkin sebab itu ramai yang telah jatuh sakit dan demam.

Pesanan daripada diriku kepada diriku sendiri dan semua rakan2, jagalah kesihatan anda sewaktu sejuk2 ni. Janganla nak tunjuk power dgn berpakaian nipis, kononnya da biaser sgt dengan kesejukan ni, akhirnya, kemachoan korg akan musnah biler korg demam. Pakailah pakaian tebal2 apabila anda keluar rumah, jagalah kesihatan anda sesungguhnya kerana itu merupakan nikmat Allah kepada kiter.

Daripada Abdullah ibn Abbas r.a katanya, rasulullah s.a.w bersabda, dua jenis nikmat yang kebanyakan manusia menerima kerugian yang besar iaitu kesihatan dan kelapangan.

Riwayat al-Bukhari

Photobucket

No comments: